Inovativnost i upornost ključ uspjeha mladog Paradox tima 

Mladih, uspješnih i poduzetnih ljudi u BiH je mnogo. Sa svakom novom Poslovnom pričom se radujemo da podijelimo iskustva upravo takvih pojedinaca. Ovaj put razgovarali smo sa Farisom Biogradlićem, jednim od osnivača konsultantskog biznisa „Paradox“.

787: Recite nam više o tome šta je Paradox i čime se bavite?

* Paradox d.o.o. je firma koja vlada ekspertizama poslovnog razvoja, marketinga, prodaje i poslovnog grafičkog dizajna. Poslujemo na dva polja. Jedan je orijentisan na profesionalno pozicioniranje drugih kompanija na internetu, tako što klijentima izrađujemo unikatnu web stranicu i online marketing strategiju s ciljem pozicioniranja iznad konkurencije.

Drugi sektor je orijentisan na implementaciju marketinških i prodajnih sistema, gdje mi ustvari kod klijenta identifikujemo trenutne marketinške i prodajne aktivnosti, zatim ih mjerimo i poboljšavamo kako bi biznis klijenta ostvario rast, demonstriran kroz povećanje profita. Mi, naš vlastiti uspjeh, mjerimo kroz uspjeh našeg klijenta.

787: Od kada poslujete i ko su osnivači, te ko čini tim Paradoxa?

* Paradox posluje od oktobra 2015 godine. Osnivači su Faris Biogradlić i Sven Rifatbegović, a tim je sačinjen od 5 mladih individualaca koji su zaduženi za marketing i poslovni razvoj, grafički dizajn i programiranje. Cijela ekipa je relativno mlada i drži prosjek od 22. godine. Glavni partner nam je odnedavno postala i kompanija Sybertech čiji je osnivač Almir Čorbić, a koja nam između ostalog pomaže da izradimo odgovarajuća informatička rješenja za nase klijente.

787: Čime ste se bavili prije osnivanja vlastite kompanije i šta vas je navelo da napravite taj korak? Šta je prevagnulo kada si odlučio ne čekati na zaposlenje, nego uzeti stvari u svoje ruke?

* Godinu prije osnivanja kompanije je počela „akcija“. Prvi korak je bila organizacija događaja na Bjelašnici pod nazivom „Snow Fest 2014“. Taj događaj je okupio preko 2000 posjetitelja i pružio cjelodnevnu zabavu i zanimljive sadržaje svim prisutnim gostim. Zatim je uslijedio projekat – online 3D shop pod nazivom „Artmax“. Gdje smo Edis Kujović, Sven i ja kreirali 3D model „Infinity Heath“ u obliku šoljica. Nakon toga smo se prijavili na online takmičenje na kojem je učestvovalo više od 200 učesnika sa cijelog svijeta. Na takmičenju smo osvojili prvo mjesto zahvaljujući jedinstvenosti proizvoda u kombinaciji sa dobrom marketinškom promocijom. Dva mjeseca poslije Sven i ja smo se našli u Beču prezentujući i prodavajući BiH produkt „Vienna Cube“. Nakon poprilično uspješno obavljenje misije u Beču,  već smo počeli sa idejama za sljedeći projekat. Jednostavno nam je uvijek falila „zvanična firma“ kako bi nas mladiće, stariji klijenti shvatili potpuno ozbiljno, pa smo se odlučili osnovati kompaniju Paradox d.o.o.

787: Razvijaju li se stvari onako kako ste ti i tvoj tim zamislili? Kako je to uopće biti poduzetan u Bosni i Hercegovini? Kako to u praksi izgleda biti mladi poduzetnik? Sa kojim preprekama se suočavate?

* Biznis je nepredvidljiva stvar. Naravno mi imamo našu viziju i ciljeve na kojima radimo i koje slijedimo, ali vi jednostavno nikada ne možete znati šta vas sutra čeka. Svaki dan proveden sa timom rezultira novim idejama i planovima za budućnosti. Prilike sami stvaramo, ali isto tako nas prilike same nalaze. Jedno novo poznanstvo može rezultirati dugoročnim partnerstvom između dvije kompanije koje će u trenutku možda i promijeniti zamišljenu strategiju poslovanja, a sa ciljem da oba biznisa zajednički brže i efektivnije rastu. U mom slučaju biti mladi poduzetnik izgleda tako da na prvi pogled svi pomisle „šta ćeš ti mali ovdje“, a već nakon nekoliko rečenica pomno slušaju šta to imam za reći i kako im mogu pomoći. Odnose sa klijentima gradimo uglavnom na prijateljskom nivou i povjerenju, gdje kooperativnost igra najvažniju ulogu.

787: Da li ste se pri osnivanju biznisa obraćali nekim organizacijama ili institucijama za pomoć? Postoji li neki pozitivan primjer koji možete podijeliti sa drugim mladim osobama koje također žele pokrenuti svoj biznis?

* Nismo se obraćali organizacijama i institucijama, jer lično smatram takav pristup dosta nesigurnim i rizičnim. Uredu je možda investirati 5-10% ukupnog vremena na takav pristup, ali svakako preferiram i preporučujem da izaberete put pri kojem vi imate više kontrole nad mogućim rezultatima. Savjetujem svakako sve mlade koji žele pokrenuti vlastiti biznis da prvobitno pronađu vlastitu svrhu postojanja, to jeste da formiraju jasnu viziju toga šta žele biti, šta žele raditi i kako se žele predstaviti tržištu. U tom slučaju nikada nećete „raditi“, već ćete se zabavljati radeći ono što volite. Također savjetujem mlade da počnu kao „freelanceri“ i da sami kao fizička lica kreiraju potražnju za uslugama ili proizvodima koje žele nuditi tržištu. Veliku ulogu danas igra internet koji svako može iskoristiti na pametan način, kao na primjer da uči od najboljih stručnjaka na svijetu putem audio/video klipova ili raznih članaka napisanih od strane vodećih ljudi iz tih specifičnih branši. Znajući da danas imamo više od 3.2 milijarde internet korisnika, naše tržište je relativno veliko. Budite uporni, inovativni, i ne odustajte nakon jedan/dva/tri pokušaja. Jer svaki neuspjeli pokušaj je lekcija koja vas približava zacrtanom cilju.

787: Kako izgleda jedan vaš dan u poređenju sa prosječnim danom vaših vršnjaka?

* Buđenje u 5:30h, educiranje do 7:30h, zatim na posao u 8:00h. Onda počinje dnevna akcija koja se razlikuje od dana do dana. Uobičajene dnevne aktivnost obuhvataju rad sa trenutnim klijentima, pronalazak novih klijenata, razvijanje ideja za rast biznisa, „brainstorming“ sa timom, i ostale aktivnost. Iz razloga što svi radimo ono što volimo i uživamo u proizvodnji novih stvari, često nam se desi da u kancelariji „zaglavimo“ i do 21:00h.

787: Vratimo se na aktivnosti Paradoxa. Naveli ste da želite unaprijediti pojedinačne aspekte BiH tržišta. O čemu se zapravo radi?

* Naše usluge poslovnog razvoja i profesionalnog pozicioniranja na internetu utiču na biznis klijenta na način da u određenom vremenskom periodu klijent počinje pridobijati novu klijentelu, prosječna transakcija dobije na vrijednosti, i postojeća klijentela počinje kupovati usluge/proizvode učestalije. Kombinacija sva tri faktora i dodatnih stavki rezultira povećanjem profita na godišnjem nivou. Uzimajući u obzir da naše poslovanje nije orijentirano ka jednoj industriji, već prema svim industrijama, u mogućnosti smo unaprijediti pojedinačne aspekte BiH tržišta.

787: Šta je HeyCV?

* HeyCV je naš prvi proizvod koji se nalazi u finalnoj fazi razvoja. Beneficija HeyCV-a je ta da se korisnik uz pomoć unikatnog dizajna i strukture CV-a istakne iz mase CV-ova koje poslodavac dobije za jednu otvorenu radnu poziciju. Na taj način korisnik povećava šanse da dođe do poslovnog razgovora, s obzirom da se prvi utisak i selekcija kandidata od strane poslodavaca temelji u najvećoj mjeri upravo na vizuelnom doživljaju CV-a.  Više o HeyCV-u možete saznati na našoj web stranici www.heycv.com

787: Ističete da želite raditi sa mladima – zašto baš mladi i kakve planove imate?

* Mi smo tim sačinjen od mladih ljudi, atmosfera u firmi je „kućna“, svi rade ono što vole i uživaju u radu. Cilj nam je nastaviti se širiti uz pomoć mladih ambicioznih ljudi. Na tržištu se uglavnom traže radnici sa puno iskustva, no nama je važnije da naši budući saradnici punim srcem vole ono što rade i da su željni usvajanja novih znanja i vještina. Imajući u vidu da nezadovoljna osoba, koja je pod stresom ima pored svega i puno lošiju produktivnost na poslu, važno nam je da se naši saradnici osjećaju dobro na radnom mjestu i efikasno sarađuju sa cijelim timom.

Više informacija o uslugama “Paradox” tima možete pronaći i na web stranici www.paradox.ba.