Giikly – Kroz informacione tehnologije unose pozitivne promjene u obrazovanje

Apsolventi na Fakultetu informacijskih tehnologija u Mostaru, Amra Buljubašić i Samir Šupčić, iskoristili su tehnologije koje su nam svakodnevno dostupne i razvili edutainment aplikacije (education + entertainment) koje integrišu zabavu i edukaciju, a funkcionišu u sklopu mobilnih i tablet uređaja. Na taj način ovaj mladi dvojac pomaže jos mlađim generacijama da kroz zabavu i igru nauče gradivo koje im je prethodno bilo teško shvatiti, pretvarajući pri tome probleme u zanimljive izazove.

787: Šta je „Giikly“ i kako je nastala ideja da se bavite razvojem edutainment aplikacija, te sličnih projekata?

Giikly je kompanija koja se bavi kreiranjem softverskih platformi koje povezuju edukaciju i zabavu. Naš cilj je da probudimo radoznalost i kreativnost u korisnicima. Ideja da se bavimo ovim aktivnostima je nastala nakon inicijalnog uspjeha našeg studentskog projekta pod nazivom „Chemicalium“.

Radi se o edukativnoj aplikaciji koja kroz animacije i 3D modele pojašnjava osnove hemije, te korištenjem NFC tehnologije korisnicima daje priliku da izmjenjuju hemijske elemente između telefona kako bi napravili hemijski spoj. Ta aplikacija nas je odvela na prestižno studentsko takmičenje Microsoft „Imagine Cup“ u Seattle, gdje smo osvojili Avanade nagradu publike. Na samu ideju prijavljivanja na spomenuto takmičenje smo došli tako što smo prisustvovali Microsoft BiH prezentaciji, koju predstavnici ove kompanije svake godine drže studentima u BiH.

787: Kada je počelo lično interesovanje za programiranje i kako je tekao put do Imagine Cup takmičenja?

Za Samira je priča krenula tako što je igrom slučaja upisao Fakultet informacijskih tehnologija u Mostaru i otkrio svoj veliki talenat razvijajući igre još na prvoj godini studija, te učestvujući na fakultetskom takmičenju Coding Challenge i pri tome osvajajući brojne nagrade. Tada je i prvi put pokušao da se zajedno sa kolegom plasira na takmičenje Imagine Cup u Americi, aplikacijom „Epy Solution“.
Ja sam kroz srednjoškolsko obrazovanje otkrila svoju strast prema informatici, te upisala FIT u Mostaru. Tokom studija također sam učestvovala u FIT-ovom takmičenju Coding Challenge, osvajajući jednom drugo mjesto, i dva puta prvo mjesto u razvoju mobilnih aplikacija.
Kroz svoje obrazovanje nas dvoje smo postali prijatelji, te na trećoj godini, sa dvoje drugih kolega, odlučili da se još jednom okušamo na Microsoftovom takmičenju Imagine Cup – ovaj put uspješno, jer smo došli do finala.

787: Kako ste shvatili/odlučili da je ideja dovoljno profitabilna da osnujete kompaniju?

Pokrenuli smo kompaniju iz strasti da tržištu ponudimo vlastitu viziju o tome kako bi moderna edukacija mogla izgledati, kako u učionicama tako i kod kuće. To naravno uključuje tehnologije koje su nam svakodnevno dostupne (računari i „pametni telefoni“). Ono čime finansiramo razvoj naših aplikacija i projekata je outsource-anje naših vještina klijentima u inostranstvu radeći na razvoju aplikacija, web stranica i drugih projekata koji su klijentima potrebni. Do klijenata smo do sada dolazili preporukom, te na osnovu našeg uspjeha na Microsoft-ovom takmičenju.

787: Trenutno je Giikly inkubiran u sklopu INTERA tehnološkog parka. Koliko vam poslovanje u takvom okruženju pomaže i da li biste preporučili taj koncept drugim poduzetnicima, prvenstveno onim iz Mostara, a onda i širom BiH?

Intera Tehnološki Park je posebno okruženje koje svojim poduzetnicima pomaže u svakom koraku u njihovim izazovima, od pomaganja u pisanju prvih biznis planova, preko konsultacija sa najprestižnijim konzultantima u regiji, edukacije u biznisu, te onome što je svakom startupu vrlo važno – financijskom podsticaju u vidu grantova. Toplo preporučujem ovo okruženje.

787: Da li postoji neka anegdota ili posebno izazovna situacija u dosadašnjem poslovanju Giikly-a koju biste voljeli podijeliti?

Ono što nam je posebno ostalo u sjećanju je razvijanje vizuelnog identiteta kompanije – od logotipa, izbora boja koje želimo koristiti, te do razvijanja naših prvih vizitki itd. To vrijeme je posebno bilo obilježeno entuzijazmom i srećom.

787: Recite nam više o tom procesu, ali i to kako ste odabrali ime Giikly?

Ono oko čega smo se odmah na početku složili je da ćemo simbolično koristiti 2 boje, koje su komplementarne jedna drugoj, kao što smo i mi kao osnivači komplementarni jedno drugom. Svako od nas ima svoje vrline, koje onaj drugi nema, te se međusobno u poslu nadopunjujemo. Zato smo se nakon nekog vremena i istraživanja odlučili da izaberemo komplementarnost crvene i zelene, ali smo tu kombinaciju htjeli učiniti malo modernijom i svježijom, tako da sa ovog kotača izabrali nijansu ružičaste i naspramno nijansu zelene koje po brojevima jedna drugoj odgovaraju. Znali smo da moramo pažljivo birati te boje, da uspostave neku harmoniju u našem vizuelnom identitetu, i da korektno predstave naše vrijednosti. Zbog toga smo odgledali par korisnih tutorijala na Pluralsight-u, i to znanje prenijeli na razvoj naše web stranice.

Drugi izazov je bio u kreiranju maskota, koje bi u budućnosti bile integrisane u naše aplikacije, te oslikane na našim vizitkama. Zato smo se odlučili za male simpatične monstrume, kao što možete pogledati ovdje.

Taj proces je ukupno trajao oko dva mjeseca, dok nismo došli do rezultata kojima smo bili zadovoljni. Svakodnevno smo imali male brainstorming-e, gdje smo uvijek entuzijastično dodavali i prepravljali ideje koje bi nam pale na pamet. Zatim smo to prenijeli i na naš ured, te ga ukrasili tim dvjema bojama, kako bi tu kreativnost osjećali svaki put dok radimo.

Što se tiče imena, htjeli smo ime koje odražava našu strast, ali i kreativnost i originalnost.
Giikly je izvedenica od riječi „Geek“, u prevodu štreber, ali smo 2 slova „ee“ zamijenili sa 2 slova „ii“, koji liče na dvije osobe.

787: Koliko su efikasne edutainment aplikacije?

Za sada smo naše aplikacije testirali samo u osnovnim školama, gdje smo se pozitivno iznenadili uticajem aplikacije na učenike. Desilo se ono što smo pretpostavili – djeca su brže i bolje shvatala gradivo kada bi koristili ono što je njima zanimljivo – aplikacije na mobilnim uređajima. Za njih je to bila igra u okviru koje su naučili ono što je bilo postavljeno kao cilj. Ove aplikacije se često koriste u nastavi u zapadnim zemljama.

787: Da li ih imate namjeru uvesti ove aplikacije na naše tržište i da li su potrebna velika ulaganja?

Naše aplikacije će biti dostupne i u BiH, ali očekujemo znatno manji odziv nego, recimo, u zemljama gdje je svakodnevnica koristiti ovakve aplikacije u edukaciji. Nisu potrebna velika ulaganja. S vremenom sve više ljudi posjeduje smartphone uređaje, i nadamo se da će se svijest nastavničkog kadra podići na taj nivo, gdje će se usuditi da uvode ovaj način učenja i kod nas.

787: Šta Vam je trenutno najveća poslovna briga, a šta najveća poslovna motivacija za rad?

Najveća poslovna briga nam je uskladiti outsourcanje naših vještina sa radom na vlastitom projektu. Često ne stignemo uraditi onoliko koliko bi htjeli. Zato u narednih šest mjeseci namjeravamo zaposliti nekoliko mladih ljudi i proširiti naš tim.

Najveća motivacija za rad je svakako sloboda u kreativnosti i razvijanju naših ideja. Jako je lijep osjećaj ne biti ograničen u tom pogledu.

787: Šta biste rekli koje su to vještine koje bi sami poduzetnici u BiH trebali više razvijati?

Ono što će svakom poduzetniku uvijek predstavljati izazov je kako osigurati dovoljan financijski prihod dok u isto vrijeme pokušava razviti svoj projekat. Također, svaki pametan poduzetnik razvija svoje marketinške vještine, i brine kako uspješno predstaviti svoju kompaniju i proizvod.
Ne treba zanemariti ni umrežavanje, te uvijek raditi na tome da razvijate dobre odnose sa partnerima koji su komplementarni vašem radu i vašoj kompaniji.

787: Kakvi su planovi Giikly-a za budućnost? 

Giikly trenutno uspostavlja partnerstvo sa kompanijom u Bostonu, kako bi zajedničkim snagama uspjeli razviti viziju koju dijelimo, i lakše došli do tržišta koje nam je zanimljivo, u ovom slučaju – to je američko tržište.

Više informacija o zanimljivim Giikly aktivnostima i projektima možete pronaći na web stranici www.giikly.com, a mi im želimo da uspješno nastave svoj proboj na inostrana tržišta, te zadrže orginalnost i kreativnost koji ih krase od prvog dana rada.

Autorke: Dalila Hasić & Sanela Pripo