MOVEMENTS, Stručnjaci svog zanata

Zamislite da se u kompaniji u kojoj radite, a koja se nalazi u BiH, govori 5 stranih jezika i da radite na holandskom, belgijskom, francuskom, švicarskom, njemačkom i bh tržištu. Mirza Ćuk je direktor upravo takve kompanije.

Movements je firma koja se prvobitno počela baviti B2B (business to business ) telemarketingom. “Kada čujete riječ “telemarketing” često pomislite na ogroman prostor u kojem sjedi 100+ ljudi koji telefoniraju. Recimo da je to svima nama prva asocijacija na tipični call centar gdje se u 95% slučajeva prodaje neki proizvod/usluga i to je često vezano za B2C (business to consumer) tržište. Međutim, naš tim ne prodaje ništa, predstavljamo produženu ruku našim klijentima u svijetu marketinga i prodaje, pripremamo im teren i olakšavamo organizaciju poslovnih sastanaka” započinje razgovor Mirza.

Pored B2B-telemarketinga, Mirza ističe da je Movements jedina kompanija u regionu koja je proširila ponudu sa uslugom Word Of Mouth marketinga. Word of Mouth marketing, odnosno marketing usmenom predajom je koncept u kojem glavnu marketinšku ulogu i akciju preuzimaju krajnji korisnici. Cilj im je približiti ovaj koncept partnerima, te u svijet marketinga i marketinških aktivnosti uključiti krajnje potrošače.

Pitali smo Mirzu šta je ono zbog čega smatra da se njegova kompanija ističe na tržištu i zbog čega imaju komparativnu prednost u odnosu na konkurenciju?

Naš tim se sastoji od mladih ljudi, koji su na neki način bili vezani za jednu od gore navedenih inostranih država i perfektno govore jezik te države. Svi mi imamo svoj razlog i priču zbog čega smo se odlučili vratiti ovdje u BiH, ali isto tako svi zajedno imamo jedan cilj, a to jeste da postanemo najbolji u onome što radimo!

Mirza nam dalje kaže kako je ideja za Movements nastala na jednoj lijepoj ljetnoj večeri prije 5 godina, kada su se njegovi partneri dosjetili da bi bilo super olakšati posao jednom od njih koji je previše trošio vremena na telefoniranje i zakazivanje termina. Bez razmišljanja odlučili su da u roku od 3-6 mjeseci pokrenu firmu koja će olakšati posao njima, ali i kompanijama sa sličnim problemima. “Ono što bih volio istaknuti, jeste, da svako ko previše razmišlja, ili bolje reći odugovlači i nije odlučan, da taj u 99,9% slučajeva i ne uspije. Čovjek kada se odluči za nešto, treba to čim prije pokrenuti, te od tog trenutka dati sve od sebe da to uspije. Ne treba zaboraviti i to da je nekad potrebno 10 puta pasti, prije nego što nešto i neko uspije, ali najbitnije je da se čovjek nikad ne predaje. Ovo naravno važi za svaki segment našeg života, ne samo poslovni.”

Kako se mladi poduzetnici svakodnevno susreću sa brojnim izazovima, pitali smo Mirzu koji je najveći izazov, a koje najbolje pozitivno iznenađenje u dosadašnjem poslovanju?

“Najveći izazov u mom poslu jeste da iz dana u dan uspijem stvoriti i zadržati isto razmišljanje i pozitivnu energiju i harmoniju kod svih uposlenih u firmi. Svi smo mi različiti, i svakom pojedincu se treba pristupiti na poseban način, te svakom od njih posvetiti dovoljno vremena. Ukoliko se to radi na pravi način, na kraju se duplo vrati. Međutim, moram priznati da nekada zna biti i jako teško da se držite prvobitnog plana/strategije, (naročito kada ne ide sve baš najbolje u poslu) ali ono što je bitno, jeste nastaviti vjerovati u sebe i strategiju firme, jer ako dovoljno vjerujete u to i ako svaki dan živite to, onda budite sigurni da će se i ostvariti.”

O planovima za budućnost Mirza nam kaže da želi unapređivati sve segmente poslovanja kompanije, kako interno, tako i eksterno, ali i da će raditi sve dok budemo uživali u svom poslu. „Moje mišljenje je, da ako izgubiš zadovoljstvo i sreću koja pokreće svu pozitivnu energiju, i ako bez elana dolaziš na radno mjesto, onda je vrijeme da promijeniš posao i posvetiš se nečem drugom.“

Za kraj ovog uistinu inspirativnog razgovora zamolili smo Mirzu da uputi poruku mladim poduzetnicima i onima koji razmišljaju o takvom poduhvatu.

„Smatram da je svaka osoba neovisno o godinama pokretač ekonomije. Žao mi je što su mladi u BiH bombardovani i zatrovani negativnim pričama od strane viših organa i medija koji su povezani, te da ti isti organi i mediji to nastavljaju raditi, a mladi to prihvataju, i što je poražavajuće, počinju vjerovati tome. Na jednu stranu je to logično, jer ako ti i svi oko tebe svaki dan čujete istu priču, onda je prirodno da to postaje normalna stvar i da ta “negativna” vijest/atmosfera ubije svaku moguću nadu. Ali, koliko god bilo teško, kao što sam već naveo,  u poslu nekad treba pasti 10x prije nego što uspijete, tako isto ne smijemo se predati i dopustiti da “neki” unište ovu našu (kakva god da je, naša je, i jedina koju imamo) Bosnu i Hercegovinu, te sve ono iole dobro u njoj. Stvorimo zajedno tu pozitivu, ne dopustimo sebi da čujemo negativne stvari, i što je najvažnije okružimo se pozitivnim ljudima i vijestima.“