BAMBA – Rast biznisa inspirisan rastom djeteta

Biti preduzetnik i u mogućnosti uspješno uskladiti svoje privatne obaveze sa onim poslovnim uvijek se čini kao veliki izazov. Amra Žužić-Bećirbegović, mlada preduzetnica iz Sarajeva, primjer je da je ove dvije stvari moguće dovesti u savršen sklad. U ovosedmičnoj 787 poduzetničkoj priči, predstavljamo vam uspješni put osnivačice bh. brenda dječije odjeće za spavanje i igru – BAMBA. Kroz ugodan razgovor i izuzetno prijatnu atmosferu, Amra je sa nama podijelila detalje svojih preduzetničkih početaka, odakle to ona crpi inspiraciju, kao i koji su budući planovi BAMBA tima.

Na samom početku svog poslovanja, nakon predstavljanja javnosti svojih prvih proizvoda putem Facebook stranice, Amra je uvidjela da joj manjka edukacije u preduzetništu, kako bi svoje proizvode i svoj biznis plasirala na viši nivo. Ubrzo otkriva da je INTERA Tehnološki Park otvorio konkurs za preduzetničko takmičenje, te se odlučuje prijaviti sa, kako i sama kaže, ne tako velikim očekivanjima da će se biti uspješna i osvojiti neko visoko mjesto. Na svoje veliko iznenađenje, Amra odnosi pobjedu sa svojom BAMBA biznis idejom:

„Kada je došao trenutak da predstavim svoju biznis ideju, ni slutila nisam da uopće imam šansu za pobjedom. Sjećam se kada su čitali ko je osvojio treće i drugo mjesto, navijala sam svim srcem za drugu ekipu da pobjedi, jer su imali zaista mnogo potencijala, ali kada su za prvo mjesto pročitali biznis ideju „Bamba“ ostala sam u šoku. Iako sam bila spremna i sa dobro osmišljenim planom, ja sam se jednostavno pogubila u samoj prezentaciji svoje biznis ideje, zbog čega sam izgubila svaku nadu da ću se približiti prvom mjestu. Vjerujem da je presudna bila moja pripremljenost na pitanja komisije, gdje sam znala dobro odgovoriti i predstaviti uspješni pristup tržištu.“

Kao nagradu Amra je dobila podsticaj u iznosu od 10 000 KM, te je sav novac uložila u svoj biznis, te je time došlo vrijeme za ozbiljniju predanost svojoj biznis ideji.

787: Šta te motivisalo da uploviš u preduzetničke vode, kako je došlo do osnivanja Bambe?

„Bamba“ je nastala prije skoro četiri godine, a glavni motiv za osnivanje ovog biznisa je bio moj sin. Naporno sam radila u jednoj američkoj firmi i premalo vremena sam imala da se posvetim njemu. Željela sam provoditi više vremena sa svojim sinom, te sam odlučila pokrenuti vlastiti biznis. Nisam mogla ni slutiti da će mi vlastiti biznis oduzimati znatno više vremena nego da radim u nekoj firmi od 8 do 16 sati, ali uopće ne žalim, jer znam jednu stvar – moj sin je uključen u svaki segment mog života.
On je jedan od modela koji promoviše Bamba proizvode, te je moja glavna inspiracija, jer, kako on raste, tako raste i Bamba kolekcija. U samim počecima imali smo samo proizvode za bebe, a danas već proizvodimo dječiju odjeću za uzrast do deset godina. Moj sin je čak i idejni tvorac naziva našeg brenda. Naime, on je jedno jutro sasvim slučajno izgovorio „bamba“, jer je htio pozvati svog oca „babo“, ali je ugledao mene „mamu“ i na slatki način izgovorio obje riječi odjednom. Njemu je tada bilo svega sedam mjeseci, a ja sam baš u tom periodu aktivno razmišljala o nazivu brenda.

Odlučila sam se za tekstilnu industriju, jer nekako od malih nogu volim tu oblast; makaze, ljepilo, papiri, pravljenje odjeće od novina, bili su mi glavna zanimacija. Upisala sam kurs šivanja, da bi što više naučila o tom zanatu, zatim sam završila i kurs grafičkog dizajna kako bih unaprijedila svoj smisao za vizual i predstavljanje proizvoda, te najzad, završila sam i kurs fotografije, da bih sve te elemente sklopila u jednu preduzetničku cjelinu i obogatila sebe i svoje sposobnosti kao preduzetnica.

Sa Amrom smo također razgovarali i o concept store-u kojeg planira otvoriti u Sarajevu.

„Concept store je nešto što nam je već duži period u planu. Uvidjeli smo da ima dosta malih proizvođača u BiH koji nemaju pristup domaćem tržištu. Ideja je da okupimo sve domaće male proizvođače na jednom mjestu, u jednom prostoru. Klijent bi tako imao priliku jednom posjetom kupiti „Bamba“ vreću za spavanje, igračke nekog drugog proizvođača, ogradice za spavanje koje proizvodi neki treći proizvođač; jednostavno svu opremu za bebe i dječije sobe na jednom mjestu. Odlučili smo da taj prostor otvorimo u sarajevskom naselju Dobrinja, zbog mnogo mladih porodica koje naseljavaju to područje.

Svoje proizvode Amra promoviše i prodaje isključivo putem društvenih mreža (Facebook i Instagram), te se može pohvaliti saradnjom sa Orea bazaarom, concept store-om „Kutcha“, kao i sa nekolicinom manjih butika u BiH.

787: Ko čini vaš tim, ko sve pretvara Bambu u jednu smislenu cijelinu?

Naš tim čini moj muž, moj sin i ja, kao i naša stalno zaposlena radnica, koja je najmanje to – više je smatramo dijelom porodice. Sve odluke donosimo zajednički, svi iznosimo svoje ideje i prijedloge, čak i moj petogodišnji sin; razgovaramo sa njim šta bi volio da promijenimo, dodamo u naše proizvode, šta je njemu najljepše i najugodnije.

787: Na koji način uspjevaš uskladiti svoje privatne obaveze sa poslovnim, te kako je to biti (uspješna) majka preduzetnica?

Često me pitaju kako sve stižem, pa im odgovorim da zapravo ni ne stižem sve, već se dobro snalazim u određivanju prioriteta – ako mi je bitno da je nešto u poslovnom kontekstu obavljeno, tad ću zanemariti kućne obaveze i ostavit ću dnevni boravak nesređen, ali ću biti sretna jer sam za taj dan završila poslovne obaveze i da se igram sa djetetom. To je meni uvijek najvažnija aktivnost, jer dijete kada odraste neće znati da li je taj dnevni boravak bio sređen ili ne, ali će znati jeste li mu dovoljno pažnje posvećivali.

Majčinstvo i poduzetništvo bih svela pod isti nazivnik – sina i biznis podižem od malih nogu. Biznis  mi je mlađi od sina i još uvijek je na nestabilnim nogama, dok se ne nauči hodati, baš kao i dijete. Majčinstvo samo po sebi je najveća promjena za jednu ženu, a ja sam uz njega prihvatila i promjenu posla i pokretanje vlastitog biznisa. Kako dijete, čovjek, prolazi kroz razne faze razvoja, tako i biznis. Ma koliko nešto bilo teško i izazovno, bez obzira na sve poteškoće, bez sumnje bih opet sve ponovila i odvažila se na ovaj put.

787: Da li planirate svoje proizvode izvoziti van BiH, i šta smatraš najvećim izazovom takvog poslovanja?

Raduje nas činjenica da mi polako ali sigurno već izvozimo naše proizvode na evropsko tržište, tačnije imamo generalnu zastupnicu u Italiji. Riječ je o jednoj gospođi koja je vidjevši naše proizvode, ostala oduševljena njima i poželje da i bebe u Italiji imaju naše proizvode. Mi već drugu godinu sarađujemo sa njom, te otprilike svaka tri mjeseca šaljemo proizvode iz BiH. Izvoz nam je definitivno veliki izazov, jer postoje određeni kako kvalitativni tako i kvantitativni parametri, koje trebamo zadovoljiti da bismo bili konkurentni na takvom tržištu. U toku smo sklapanja partnerstava, da bi se mogli širiti van granica BiH u još većem broju. Što se tiče zemalja u okruženju, izvozimo za Hrvatsku i Srbiju, a za ostale zemlje u Evropi šaljemo pojedinačne proizvode.

787: Smatrate li da na neki način pomažete zajednici biznisom kojim se bavite?

Naš cilj i vizija poslovanja jeste osnaživanje žena kroz ekonomski rast – naš tim okuplja žene kooperatnice koje rade od kuće, jer nemaju mogućnost da se zaposle negdje ili jednostavno ne mogu biti stalno zaposlene zbog svoje djece i obaveza prema njima. Također, sarađujemo sa određenim humanitarnim organizacijama, gdje mi prodajemo naše proizvode i skupljeni novac poklonimo za finansiranje određenih ugroženih grupa našeg društva. Proizvode ne poklanjamo, jer nismo sigurni da li će nekome naš proizvod biti od koristi, pogotovo ukoliko druge osnovne životne potrepštine nisu zadovoljene i obezbjeđene.

787: Na koji način vam je pomoglo učešće u našem programu „Business Workout“?

Ja zaista moram iskoristiti ovu priliku i po ko zna koji put pohvaliti sjajni tim Fondacije 787, kao i cijelu organizaciju programa. Iako sam do sada prošla kroz mnogo biznis edukacija i programa, zahvaljujući Business Workout programu dobila sam još više podsticaja da se trudim, te da se u BiH zaista može uspjeti ukoliko se dovoljno posvetite onome što radite. Ono što bih posebno istakla jeste mentorska faza programa, gdje sam imala priliku posjetiti prostorije naše uspješne bh. firme „Alma Ras“ i porazgovarati sa direktorom Rasimom Memagićem. Gospodin Memagić je jedna izuzetno srdačna i otvorena osoba, darežljiva sa informacijama i savjetima, te me u velikoj mjeri podstakao da razmišljam na malo drugačiji način o svom biznisu. Ono što mi se posebno svidjelo jeste njegov odnos prema zaposlenicima, koji nam je najbolje bio predstavljen u samom proizvodnom pogonu ove firme. Sitni detalji, znakovi pažnje, kao što je motivacijska tabla za uposlenike, govori o tome koliko je ovoj firmi i njenoj Upravi zapravo stalo da su njihovi uposlenici sretni i zadovoljni na svom radnom mjestu. Zaista ću se potruditi da što više toga prenesem i u svoje poslovanje. Zahvalna sam Fondaciji 787 na pruženoj prilici, sjajnim predavanjima, vrhunskim stručnjacima i predavačima, jer sam imala priliku kroz ovaj program zaista mnogo toga novog naučiti i aplicirati u svom modelu poslovanja.

Ovaj ugodan razgovor Amra je zaključila sa onim što je naučila tokom vođenja vlastitog biznisa, a to je da ukoliko neko ima dobru ideju i želi da slijedi svoje snove, mora se tome u potpunosti posvetiti, te ne odustajati na prvoj prepreci. Okružiti se dobrim, pozitivnim ljudima, koji će biti velika podrška, istakla je kao ključ poslovnog uspjeha. Amra se raduje budućem širenju, kako svog tima, tako i same proizvodnje, te otvaranju svog concept store-a.

Tim Fondacije 787 želi svu sreću Amri i njenom timu u budućem poslovanju, a vi ukoliko želite usrećiti svoje najmlađe nekim od Bamba proizvoda, bilo da se radi o odjevnom predmetu ili dekici za spavanje, posjetite njihovu Facebook stranicu.