OREA Bazaar – Platforma koja domaću kreativnu industriju približava svijetu

 

Sretni smo što novi mjesec možemo započeti s inspirativnom preduzetničkom pričom, i to onom o Seniti Slipac, mladoj bh. preduzetnici, koju ni boravak van granica naše zemlje čak 17 godina nije spriječio da konstantno razmišlja i djeluje za dobrobit bh. građana, domaće ekonomije, ali i svih preduzetnika i preduzetnica, vlasnika/ca malih biznisa naših prostora. Saznajte šta je Senita rekla o OREA Bazaar platformi, svom timu, po čemu je OREA jedinstvena, ali i šta nam to OREA tim sprema u skorijoj budućnosti.

 

Kako ste prepoznali potrebu za osnivanjem OREA platforme i koja motivacija leži iza njenog pokretanja, do kojeg je zvanično došlo u junu 2017. godine? Koliko je trajao proces pripreme?

Priprema od same ideje pa do registracije firme je trajala preko godinu dana. Prikupljali smo informacije, anketirali potencijalne klijente, kreativce, te smo, shodno njihovim odgovorima i našim iskustvom, napravili platformu koja olakšava rad kreativaca, pruža alate uz pomoć kojih mogu bolje poslovati i unaprijediti svoj biznis, ne samo u BiH nego i u regiji, a sutra, ko zna, možda i u cijeloj Evropi. Moja motivacija je uvijek bila činjenica da sam i sama, dok sam živjela sedamnaest godina van BiH, često željela kupiti sebi ili nekome za poklon nešto naše, nešto unikatno, no to nije bilo moguće sve dok ne dođem u BiH. Mi imamo veoma kreativne i jako kvalitetne proizvode, koji mogu parirati onim svjetskim, ali mnogo njih nema mogućnost izvoza. Tu OREA rješava njihove probleme, a ja u životu sve, pa sada i ovo, radim iz želje da se unaprijedi zajednica u kojoj živim, te da se povežu ljudi i jedni drugima otvore puteve i olakšaju saradnju.


Kakva su vaša dosadašnja iskustva u radu i s kojim izazovima ste se susreli?

Izazovi su mnogobrojni i mnoge od njih još uvijek nismo riješili, jer su to problemi s kojima se kreativna industrija u BiH bori godinama. Sam proces registracije nam je bio zahtjevan, jer ne postoji šifra naše djelatnosti – ECommerce. Spomenula bih još i probleme bankarskih zakona, koji nam otežavaju rad, kao i skupa dostava van BiH.


Ko čini OREA tim i kako je organizovan?

Pored mene, OREA tim čine i Kerim Kalamujić i Amra Silajdžić Džeko kao suosnivači, a tu je i Ajna Ključanin, naš prokurista i nezamjenjiv član ekipe širokog spektra znanja i iskustva bez koje OREA danas ne bi sigurno bila to što jeste.

Kako dolazite do izlagača i njihovih proizvoda?

Mi radimo dosta na recruiting-u kreativaca koje i mi sami pratimo i od kojih kupujemo, konstantno pratimo društvene mreže, dobivamo često i preporuke, ali naravno, i sami kreativci se prijave na našu platformu. Trenutno imamo preko 300 zahtjeva od kojih je samo 45 odobrenih. Da bi se pronašli na OREI, ono osnovno što kreativci trebaju da zadovolje jeste da prave ručno rađene proizvode i da se već neko vrijeme ozbiljno bave tim poslom, jer mi gledamo i njihove Instagram i Facebook stranice koje imaju recenzije, pratioce, pokazatelje koliko su angažovani sami u marketingu svog brenda, te kvalitetu fotografija koje su jako bitne, ali naravno i cjelokupno brendiranje.


Budući da je zamisao da platforma bude regionalnog tipa, kada će se na OREI moći naći i proizvodi iz Hrvatske i Srbije?

Ova prva godina OREE je bila godina sazrijevanja, testiranja i upoznavanja, gdje smo mnogo toga naučili. Prerano smo mislili da smo spremni da pustimo i susjedne zemlje, ali tek sada smo za to istinski spremni. Devetog novembra će se u Sarajevu po prvi put organizovati regionalni Art Market, gdje će izlagači iz regije biti prisutni, pa će to biti naše zvanično pokretanje saradnje. Kroz koju sedmicu moći ćete naručiti proizvode iz cijele regije.


Da li ste do sada dobili neki vid podrške unutar BiH ili inostranstva? Da li su pred vama neke saradnje koje bi OREU još više promovisale i uspješnije plasirale na regionalno tržište? 

Upravo radimo na realizaciji par ključnih saradnji, gdje će OREA doprinijeti kreativnoj industriji na više načina. Do sada smo radili više na sebi, na samoj platformi, na upoznavanju i pronalaženju rješenja za razne probleme koji su uticali na rad kreativaca. Naša strateška saradnja s partnerima i sponzorima našeg Art Marketa isto tako se pokazala kao sjajna, ne samo zbog promocije, već i zbog unaprijeđenja rada same OREE, pa smo tako i mi u mogućnosti više pomoći našim saradnicima tj. kreativcima koji su na OREA platformi. U vrlo kratkom vremenu ćemo moći više o ovome pričati, a i sami ćete imati priliku čuti o čemu se radi.


Gdje se nalaze i ko su vaši kupci? Koliko OREA ima jedinstvenih mjesečnih posjeta?

Naši kupci se nalaze svugdje u svijetu. I dalje najviše prodaje imamo u BiH, ali isto tako i veliki broj kupaca je iz Švedske, Njemačke i Amerike, a odnedavno i iz Rusije i Katara. Na OREI se u prosjeku vrti između 700-900 aktivnih posjeta i to možemo detaljno pratiti zahvaljujući samoj platformi, koja nam omogućava da komuniciramo direktno sa našim posjetiocima i kupcima.


Budući da su ljudi s ovih prostora skeptični po pitanju online plaćanja proizvoda, kakva su vaša iskustva po tom pitanju?

Situacija se zasigurno mijenja, ali smo daleko od svjetske online kupovine. Još uvijek su kupci skeptični ili nemaju iskustvo kao ni naviku da kupuju online. Otkako smo dodali plaćanje pouzećem ili lično preuzimanje, nama se značajno povećala prodaja. Međutim, cijeli svijet pa i BiH će se morati prilagoditi novim kupovnim navikama, jer su prosto jednostavnije i daju jednu veliku moć kupcima i kod izbora, štede im vrijeme, i transakcije su maksimalno zaštićene. Samo je stvar strpljivog rada na tome da se promjeni svijest i navika kupca koji sam mora da prepozna benefite online kupovine.


Ovo ljeto ste organizovali i promotivni događaj u Sarajevu, gdje su posjetioci imali priliku na licu mjesta kupiti domaće proizvode. Kako ste prepoznali da je takav događaj važan za platformu?

Naš prvi Art Market se sasvim slučajno javio kao ideja, prvenstveno jer nam je Vakufska Banka pružila priliku za saradnju, a mi smo i sami prepoznali prostor za promociju platforme i sjajnih kreativaca, koji se nalaze na istoj. Kako kreativci, tako i posjetioci, bili su oduševljeni našim događajem i mnogi su rekli da je do sada bio najbolje organizovan Art Market, što nam je pokazalo da su ljudi željni ovakvih događaja – ne samo prodajnih marketa, nego događaja koji su sadržajem prigodni za cijelu porodicu. Mi smo samo uzeli najbolje ideje iz svijeta i prilagodili ih našem tržištu i zaista se potrudili da to uradimo na najbolji mogući način. Drago nam je da se to i prepoznalo, ali da smo i mi sami uvidjeli priliku da ovo preraste u događaj koji ćemo organizovati dva puta godišnje.

I 787 tim je bio dijelom prvog OREA Art Marketa, te se istinski radujemo drugom, kojeg očekujemo za svega nekoliko dana. Ne propustite ni vi ovaj sjajni događaj, a do njegovog održavanja, pozivamo vas da pratite rad Senite i njenog tima, te da provjerite šta to sve OREA ima za ponuditi.