Ana Lukenda – fotografkinja, grafička dizajnerica, ilustratorica i vlasnica bh. brenda “MOA Baggeek”

Došlo je vrijeme za ispisivanje novih pozitivnih priča. Ovaj put to činimo u saradnji sa sjajnom bh. inicijativom #ŽeneBiH, u želji da istaknemo žene koje na različite načine djeluju u kreativnoj industriji. Naša mala zajednička inicijativa odvija se povodom Svjetskog dana umjetnosti (15. april), i trajat će od 16. do 22. aprila. U ovom periodu slavit ćemo kreativnost, umjetnost, preduzetništvo, a ponajviše žene u kreativnoj industriji Bosne i Hercegovine! 

Umjetnička, aktivistička i feministička inicijativa #ŽeneBiH okupila je 50 umjetnica koje su ilustrirale za istoimenu knjigu koja donosi 50 biografija izvanrednih žena iz Bosne i Hercegovine. S druge strane, Fondacija 787 posvećena je promociji inovativnih preduzetničkih ideja i inicijativa, a pogotovo podršci ženama koje pokreću samostalne biznise. Umjetnički i kreativni rad često je sastavni dio samostalnih poslovnih inicijativa koje pokreću žene. Stoga smo odlučile na ovaj način promovirati žene i njihove poslovne ideje, pogotovo jer smatramo da u krizi izazvanoj koronavirusom trebamo pružiti podršku malim biznisima kojima je poslovanje neminovno otežano.

U navedenom periodu predstavit ćemo sedam talentiranih i kreativnih žena, koje svojom umjetnošću i radom svakodnevno obogaćuju kreativnu scenu naše zemlje. Ovo je prilika da se upoznate sa njihovim radom, jedinstvenim pristupom i idejama, a saznat ćete i zašto su baš one nezamjenjivi dio kreativne scene u Bosni i Hercegovini.

 

Ana Lukenda – fotografkinja, grafička dizajnerica, ilustratorica i vlasnica bh. brenda “MOA Baggeek”

 

Ana Lukenda je grafička dizajnerica, ilustratorica i fotografkinja iz Ljubuškog. Diplomirala je i magistrirala grafički dizajn na Akademiji likovnih umjetnosti u Sarajevu. Vlasnica je AL Studija, gdje radi kao kreativna direktorica i fotografkinja. Koosnivačica je i kreativna direktorica brenda namještaja Wish Sofa, te kreatorka modnog brenda MOA baggeek.

 

 

  1. Na koji način umjetničke discipline / interpretacije tih disciplina, kojima se baviš, mogu biti profitabilne? Odnosno, kako si ih ti učinila profitabilnim?

Ključan odgovor na ovo pitanje bio je rad, svakodnevno učenje i opet rad. A veliko olakšanje u grafičkom dizajnu i fotografiji, kojima se ja primarno bavim, je online pronalazak klijenata, bez obzira na lokaciju, na kojoj smo klijent ili ja u tom trenutku.

      2. Da li tržište u BiH prepoznaje i da li je senzibilizirano za tvoj rad, budući da su u pitanju veoma specijalizirane niše rada?

U BiH je na neki način najbitnije da znaš raditi sve, i da se to sve može dobiti za što nižu cijenu, dok na stranom tržištu, klijenti traže nišu u kojoj si najbolji/a i cijene znanje, vrijeme i rad. To je jedan od glavnih razloga zašto sam većinu svoje potrage za klijentima usmjerila na tržište van BiH. Što, naravno, ne isključuje zanimljive projekte i na domaćem tržištu.

  1.   Koje su dobre strane tvog posla? Šta je pozitivno što se može istaknuti, poput anegdota ili pozitivnih primjera koji oslikavaju to kako ljudi poimaju tvoj rad i reagiraju na tvoje proizvode?

Najbolji dio je to što radim ono u čemu beskrajno uživam i što svaki dan stvaram nešto novo, pa mi ni u jednom trenutku nije dosadno. Upoznavanje različitih ljudi i onaj osjećaj zadovoljstva koji probudi u meni njihovo oduševljenje, nakon što dobiju finalni rezultat mog rada je neprocjenjiv.

  1.   Šta bi olakšalo i pomoglo unapređivanju tvog biznisa?

Uvelike bi olakšalo kada bi ljudi shvatili da se dizajn i fotografija ne urade sami, da sve to treba osmisliti, znati realizirati i na kraju realizirati u obliku koji je njima potreban. Iza 5 minuta, iz omiljene rečenice klijenata, stoje godine učenja, rada i iskustva, a u većini slučajeva i još nekoliko sati/dana rada, nakon tih famoznih 5 minuta koje oni vide.

Anin rad možete pratiti putem njene web stranice, Instagram profila, kao i zvaničnih MOA baggeek Instagram i Facebook stranica.