Selma Mahmutović – minijaturistica i kreatorka bh. brenda “Mmm…”

Došlo je vrijeme za ispisivanje novih pozitivnih priča. Ovaj put to činimo u saradnji sa sjajnom bh. inicijativom #ŽeneBiH, u želji da istaknemo žene koje na različite načine djeluju u kreativnoj industriji. Naša mala zajednička inicijativa odvija se povodom Svjetskog dana umjetnosti (15. april), i trajat će od 16. do 22. aprila. U ovom periodu slavit ćemo kreativnost, umjetnost, preduzetništvo, a ponajviše žene u kreativnoj industriji Bosne i Hercegovine! 

Umjetnička, aktivistička i feministička inicijativa #ŽeneBiH okupila je 50 umjetnica koje su ilustrirale za istoimenu knjigu koja donosi 50 biografija izvanrednih žena iz Bosne i Hercegovine. S druge strane, Fondacija 787 posvećena je promociji inovativnih preduzetničkih ideja i inicijativa, a pogotovo podršci ženama koje pokreću samostalne biznise. Umjetnički i kreativni rad često je sastavni dio samostalnih poslovnih inicijativa koje pokreću žene. Stoga smo odlučile na ovaj način promovirati žene i njihove poslovne ideje, pogotovo jer smatramo da u krizi izazvanoj koronavirusom trebamo pružiti podršku malim biznisima kojima je poslovanje neminovno otežano.

U navedenom periodu predstavit ćemo sedam talentiranih i kreativnih žena, koje svojom umjetnošću i radom svakodnevno obogaćuju kreativnu scenu naše zemlje. Ovo je prilika da se upoznate sa njihovim radom, jedinstvenim pristupom i idejama, a saznat ćete i zašto su baš one nezamjenjivi dio kreativne scene u Bosni i Hercegovini.

 

Selma Mahmutović – minijaturistica i kreatorka bh. brenda “Mmm…”

 

Selma Mahmutović iz Sarajeva je likovna umjetnica i minijaturistica, te vlasnica brenda “Mmm…” u sklopu kojeg se bavi modelovanjem različitih minijatura, najčešće u omjeru u 1:12, od polimerne gline, drveta i metala.

 

 

  1. Na koji način umjetničke discipline / interpretacije tih disciplina, kojima se baviš, mogu biti profitabilne? Odnosno, kako si ih ti učinila profitabilnim?

Posao kojim se danas bavim je prvobitno bio moj hobi kojem sam posvećivala pažnju tokom studija kad god sam imala slobodnog vremena. Prvobitno sam modelirala minijaturni nakit. Plasirajući ga na društvene mreže za vrlo kratko vrijeme je dobio veliki broj obožavatelja/ki. Nakon otprilike godinu dana plasiranja minijaturnog nakita na društvene mreže, počela sam modelirati minijature u omjeru 1:12. Obzirom da je taj vid umjetnosti i kulture na našim prostorima vrlo rijedak, to je još više privuklo pažnju ljudi. Nisam činila ništa posebno ili drugačije po pitanju prezentiranja tih radova, samo sam radila više jer sam željela unaprijediti vještinu modeliranja. Počela sam ulagati više vremena u rad, materijale i izučavanje tehnika i tehnologije modeliranja u polimernoj glini, drvetu i metalu. Kolekcionari diljem svijeta su uočili kvalitet i tako je moja priča dobila širu publiku i vjerne kupce iz cijelog svijeta. Posvećenost radu i kvalitet proizvoda su donijeli povjerenje i profit.

2. Da li tržište u BiH prepoznaje i da li je senzibilizirano za tvoj rad, budući da su u pitanju veoma specijalizirane niše rada?

U mom slučaju veći dio bh. tržišta prepoznaje moj rad većinom kada se radi o minijaturnom nakitu. Nakit ima funkciju ukrašavanja tijela i odjevnih predmeta, tako da je na našim prostorima mnogo popularniji od minijatura. 

Minijature u mjerilu 1:12 prepoznaju ljudi iz branše kreativnog svijeta, dollhouse kolekcionari/ke, kolekcionari/ke umjetnina, likovni umjetnici/e, grafički dizajneri/ce i produkt dizajneri/ce, brand menadžeri/ce sa kojima često i ostvarim određene suradnje. Minijature imaju široku primjenu u industrijama – mogu se koristiti u različitim medijima u fotografiji, grafičkom dizajnu, produkt dizajnu, scenografiji, uređenju interijera, stop animaciji, itd.

  1.   Koje su dobre strane tvog posla? Šta je pozitivno što se može istaknuti, poput anegdota ili pozitivnih primjera koji oslikavaju to kako ljudi poimaju tvoj rad i reagiraju na tvoje proizvode?

Dobre strane mog posla su prvobitno razumijevanje ljudi sa kojima ostvarujem suradnju. Sretna sam što prihvataju moje prijedloge i dozvoljavaju mi određenu slobodu u kreiranju, vjeruju mi. Od anegdota bih izdvojila jedan sastanak gdje je jedna kompanija pozvala nekoliko različitih kreativaca koji su im bili potrebni za predstavljanje njihovih novih proizvoda. Bila sam posljednja prozvana za intervju. Ušla sam, upoznala se sa komisijom i zamolili su me da predstavim svoj prijedlog. Otvorivši kutiju sa mojim radovima svi su se počeli smijati, nisu mogli vjerovati koliko su moji radovi minijaturni, doslovno sam im izmamila suze na lice od smijeha. Nisu mi više postavljali pitanja, zahvalili su se na trudu, prezentaciji i rekli su mi ‘ti si ta, nikog drugog ne želimo.’ Posao je realizovan u kratkom roku, događaj je prošao odlično i gosti su bili oduševljeni mojom idejom i kvalitetom radova. Ovo su najčešće reakcije koje moji proizvodi izazovu.

  1.   Šta bi olakšalo i pomoglo unapređivanju tvog biznisa?

Svako dijeljenje mojih radova posredstvom društvenih mreža pomaže mom poslovanju. Voljela bih da je toga više. Čak i ako ljudima ‘smeta’ da im moj rad stoji na timelineu, Instagram i Facebook story su super opcije da se pomogne reklamiranje ‘malih’ kreativnih poslova. 

Selmine radove možete pogledati na Instagramu @mmmbyselma, Facebook pageu Mmm by Selma Mahmutovic, Twitteru @mmmybselma, kao i na njenom Etsyu.