Ivana Kurešević – dizajnerica nakita i kreatorka brenda “Ivy Q”

Došlo je vrijeme za ispisivanje novih pozitivnih priča. Ovaj put to činimo u saradnji sa sjajnom bh. inicijativom #ŽeneBiH, u želji da istaknemo žene koje na različite načine djeluju u kreativnoj industriji. Naša mala zajednička inicijativa odvija se povodom Svjetskog dana umjetnosti (15. april), i trajat će od 16. do 22. aprila. U ovom periodu slavit ćemo kreativnost, umjetnost, preduzetništvo, a ponajviše žene u kreativnoj industriji Bosne i Hercegovine! 

Umjetnička, aktivistička i feministička inicijativa #ŽeneBiH okupila je 50 umjetnica koje su ilustrirale za istoimenu knjigu koja donosi 50 biografija izvanrednih žena iz Bosne i Hercegovine. S druge strane, Fondacija 787 posvećena je promociji inovativnih preduzetničkih ideja i inicijativa, a pogotovo podršci ženama koje pokreću samostalne biznise. Umjetnički i kreativni rad često je sastavni dio samostalnih poslovnih inicijativa koje pokreću žene. Stoga smo odlučile na ovaj način promovirati žene i njihove poslovne ideje, pogotovo jer smatramo da u krizi izazvanoj koronavirusom trebamo pružiti podršku malim biznisima kojima je poslovanje neminovno otežano.

U navedenom periodu predstavit ćemo sedam talentiranih i kreativnih žena, koje svojom umjetnošću i radom svakodnevno obogaćuju kreativnu scenu naše zemlje. Ovo je prilika da se upoznate sa njihovim radom, jedinstvenim pristupom i idejama, a saznat ćete i zašto su baš one nezamjenjivi dio kreativne scene u Bosni i Hercegovini.

 

Ivana Kurešević – dizajnerica nakita i kreatorka brenda “Ivy Q”

 

Ivana Kurešević je akademska slikarka iz Trebinja, koja živi i radi u Šamcu. Kreatorka je brenda Ivy Q u sklopu kojeg izrađuje nakit inspiriran različitim elementima kulturnog naslijeđa Bosne i Hercegovine. Ivana se bavi takozvanim upcycling-om i svoj nakit izrađuje većinom od neiskorištenog otpada kako iz svoje vlastite firme, tako i iz drugih lokalnih kompanija, koje se bave proizvodnjom cipela ili vjetrobrana za glisere.

 

 

  1. Na koji način umjetničke discipline / interpretacije tih disciplina, kojima se baviš, mogu biti profitabilne? Odnosno, kako si ih ti učinila profitabilnim?

Sve što stvaram posljednjih godina: kostimografija, grafički dizajn, produkt dizajn, modni dizajn, itd. može se svrstati u primijenjene umjetnosti. U svim tim disciplinama lični likovni izraz, tehnologije materijala i funkcionalnost upotrebnog predmeta, djeluju u sinergiji. U svakom slučaju, krajnji rezultat je primjeniv, koristan i upotrebljiv. Pitanje profitabilnosti je ustvari pitanje kupca i krajnjeg konzumenta. U kostimografiji i grafičkom dizajnu obično pronalaziš vizuelna i praktična rješenja za naručioca kojem treba tvoja usluga i tako profitiraš od svoje vještine. Put koji sam ja odabrala malo je trnovitiji, ali i interesantniji. Uložila sam novac u  svoje mašine, sve predmete samostalno dizajniram i proizvodim, preskočila sam naručioca i pokušavam da ostvarim direktan odnos sa krajnjim potrošačem.

2. Da li tržište u BiH prepoznaje i da li je senzibilizirano za tvoj rad, budući da su u pitanju veoma specijalizirane niše rada?

Mislim da bh. tržište jako fino reaguje na proizvode nezavisnih dizajnera i dizajnerica. Posljednjih nekoliko godina pokrenule su se neke odlične priče i pojavili su se brendovi koji su svojiim proizvodima i kvalitetnijom ponudom obogatili bh. tržište. Osim vizije, ovaj posao zahtijeva od tebe da daš svoj maksimum. Kada ljudi prepoznaju ljubav, jedinstvenost i posvećenost koje su uložene u neki rad, onda se rado vraćaju i preporučuju te.

  1.   Koje su dobre strane tvog posla? Šta je pozitivno što se može istaknuti, poput anegdota ili pozitivnih primjera koji oslikavaju to kako ljudi poimaju tvoj rad i reagiraju na tvoje proizvode?

S ponosom mogu da kažem da sa svojim klijentima imam samo pozitivna iskustva. Mislim da što je niša manja i specifičnija, to je publika zahvalnija i zainteresovanija za tvoju priču i s njom je lakše ostvariti neki neposredan kontakt. Nastojim kroz svoj rad ispričati i neke korisne priče, dati više informacija o stvarima koje su me inspirisale, ali i povezati se sa svojom publikom na nekom ljudskom nivou i kroz dozu humora, a reakcije na takav pristup su fantastične. Često se priča razveže u nekom drugom pravcu, koji nema nikakve veze sa poslom, a ja ostanem bogatija za divno poznanstvo.

  1.   Šta bi olakšalo i pomoglo unapređivanju tvog biznisa?

Definitivno neka platforma za razmjenu pozitivnih iskustava dobrih poslovnih praksi. Pored ideje i posvećenosti, ovaj posao zahtijeva od mene učenje novih setova vještina, koji mi i nisu baš bliski. Još sam u fazi u kojoj pokušavam naučiti što više sama, ali neminovno je da je sljedeći korak izgradnja funkcionalnog tima.

Ivanin rad možete pratiti putem Instagram i Facebook stranica, kao i na njenom Etsy profilu.