Ines Selimović – fotografkinja i stilistkinja hrane, kreatorka bh. brenda “Phrana”

Došlo je vrijeme za ispisivanje novih pozitivnih priča. Ovaj put to činimo u saradnji sa sjajnom bh. inicijativom #ŽeneBiH, u želji da istaknemo žene koje na različite načine djeluju u kreativnoj industriji. Naša mala zajednička inicijativa odvija se povodom Svjetskog dana umjetnosti (15. april), i trajat će od 16. do 22. aprila. U ovom periodu slavit ćemo kreativnost, umjetnost, preduzetništvo, a ponajviše žene u kreativnoj industriji Bosne i Hercegovine! 

Umjetnička, aktivistička i feministička inicijativa #ŽeneBiH okupila je 50 umjetnica koje su ilustrirale za istoimenu knjigu koja donosi 50 biografija izvanrednih žena iz Bosne i Hercegovine. S druge strane, Fondacija 787 posvećena je promociji inovativnih preduzetničkih ideja i inicijativa, a pogotovo podršci ženama koje pokreću samostalne biznise. Umjetnički i kreativni rad često je sastavni dio samostalnih poslovnih inicijativa koje pokreću žene. Stoga smo odlučile na ovaj način promovirati žene i njihove poslovne ideje, pogotovo jer smatramo da u krizi izazvanoj koronavirusom trebamo pružiti podršku malim biznisima kojima je poslovanje neminovno otežano.

U navedenom periodu predstavit ćemo sedam talentiranih i kreativnih žena, koje svojom umjetnošću i radom svakodnevno obogaćuju kreativnu scenu naše zemlje. Ovo je prilika da se upoznate sa njihovim radom, jedinstvenim pristupom i idejama, a saznat ćete i zašto su baš one nezamjenjivi dio kreativne scene u Bosni i Hercegovini.

 

Ines Selimović – fotografkinja i stilistkinja hrane, kreatorka bh. brenda “Phrana”

 

Ines Selimović je mlada fotografkinja i stilistkinja hrane iz Kaknja, koja stoji iza brenda Phrana. Iz ljubavi prema fotografiji i stilizovanju s jedne strane, i želje da se određeni način života vizuelno i tekstualno predstavi i podijeli s drugima, s druge, Ines je 2018. godine pokrenula Phranu i od tada kroz svoje fotografije predstavlja mnogo više od same hrane – predstavlja i način zdravog života.

 

 

  1. Na koji način umjetničke discipline / interpretacije tih disciplina, kojima se baviš, mogu biti profitabilne? Odnosno, kako si ih ti učinila profitabilnim?

U mom kontekstu prirodno se desio proces komercijalizacije fotografije koju sam stvarala kao vlastiti likovni izražaj. Određeni brendovi su prepoznali taj pristup radu kao adekvatan za oglašavanje vlastitih proizvoda/usluga i marketinške potrebe.

2. Da li tržište u BiH prepoznaje i da li je senzibilizirano za tvoj rad, budući da su u pitanju veoma specijalizirane niše rada?

U pitanju je proces senzibilizacije. Obzirom da se radi o pristupu radu koji nije komercijalizovan i zastupljen na našem području, i obzirom na činjenicu da je Instagram od starta jedina platforma kroz koju predstavljam svoj rad, rekla bih da je tržište relativno brzo prepoznalo ovu vrstu specijalizacije. Sretna okolnost je upravo ta što Phrana nudi set usluga (stilizovanje hrane i produkata, fotografija i obrada istih) koje su na području naše zemlje rijetke ili čak jedinstvene, a tržište je raznoliko, te postoji  stvarna potreba za ovim uslugama.

  1.   Koje su dobre strane tvog posla? Šta je pozitivno što se može istaknuti, poput anegdota ili pozitivnih primjera koji oslikavaju to kako ljudi poimaju tvoj rad i reagiraju na tvoje proizvode?

Sam rad sa hranom je dosta zahvalan; hrana je ono što nas povezuje, okuplja, komunicira sa nama, balansira nas, prizemljuje, usrećuje. Ono o čemu mogu govoriti je neki sveukupni doživljaj. Konekcije i mreža ljudi koju gradim i širim zahvaljujući Phrani je prva dobra strana. Težnja da ljudima kroz fotografiju prenesem i neku poruku/priču koja se tiče ishrane bazirane na biljkama i održivog načina življenja koji podrazumjeva posvećenost zdravom, organskom, lokalnom, do sada me je uglavnom spajala sa ljudima sličnih pogleda na život, što za rezultat ima energiju koja je usmjerena ka rastu, dijeljenju, stvaranju iz potreba koje prevazilaze one lične; unapređivanju standarda življenja; širenja svjesnosti i dobrih praksi. Iako je u fokusu određeni proizvod ili jelo, moj kreativni izražaj prevazilazi sam subjekt. Mislim da je to ono što izdvaja Phranu i što ljudi prepoznaju i što ih privlači – nota storytellinga, konekcije sa prirodom i kroz prirodu sa Sobom, rustikalnost i toplota. Sam naziv brenda – “Phrana” nastao je spajanjem dvije riječi: prana (sanskritska riječ za životnju energiju) + hrana (kao ona koja daje energiju/gorivo tijelu i umu) i upućuje na određenu filozofiju koju suptilno promovišem kroz kreativan izražaj. Sretna sam i zahvalna na trenutnoj poziciji koja mi omogućava da se povezujem sa ljudima sličnih tendencija i da kroz svoj kretivani angažman ujedno mogu i da živim i da inspirišem.

  1.   Šta bi olakšalo i pomoglo unapređivanju tvog biznisa?

Phrana je još uvijek mali brend i kampanja poput ove pomaže jednom od bitnih aspekata za razvoj svakog biznisa, na kojem i ja trebam intenzivnije raditi, a to je promocija. Pored stalnih potreba za unapređenjem opreme, tehnika i znanja, Phrana ima sreću da doživljava organski rast. Jedina prepreka, ili bolje rečeno veliki izazov, je trenutna situacija sa koronavirusom koja je uticala na obustavu, prolongiranje ili potpunu odgodu projekata. Ono što stoji kao neizvjesnost je pitanje budućnosti poduzetništva i poslovanja u globalu. Ono što ostaje su agažman, učenje i dijeljenje bez obzira na okolnosti, a u skladu s njima, preispitivanje i redefiniranje. Phrana je sada, baš kao i proljeće, tek u prvoj fazi pupanja, njeno vrijeme tek dolazi. #uskladusprirodom

Phranu i Ines možete pratiti na Instagramu.

Fotografija: Romano Kuduzović