Merjem Hamzić - DELICIJA je ženskog roda

Svakodnevno svjedočimo doprinosu i značaju preduzetnica i njihovih malih biznisa širom BiH. Sada kada je veliki broj njih pretrpjelo negativne efekte COVID-19 krize, blagovremeno prepoznati njihove potrebe i pružiti im podršku nikada nije bilo važnije.

Jedan od programa koji pruža sveobuhvatnu podršku bh. preduzetnicama je „BizUP“, koji Fondacija 787 implementira u saradnji sa Britanskom ambasadom u BiH, UN Women BiH, te Švedskom ambasadom u BiH. Upravo u okviru ovog programa realiziramo kampanju „Budućnost je ženskog roda“ gdje ćemo u periodu od 19.04. do 02.05.2021. godine predstaviti 15 sjajnih preduzetnica iz raznih dijelova BiH, te ćemo vas upoznati sa značajem i doprinosom njihovih malih biznisa bh. ekonomiji.

Danas vas upoznajemo sa sarajevskom preduzetnicom Merjem Hamzić, osnivačicom bh. brenda koji proizvodi artisan, ručno rađene čokolade – “Bashka Chocolatier”.

Ovaj mali porodični obrt, zahvaljujući kvaliteti i pažljivo osmišljenoj recepturi svojih proizvoda, može parirati svjetskim čokoladama poput onih majstora iz Belgije i Francuske, a neizostavni sastojci svake Bashka čokolade su posvećenost, pažnja i ljubav.

Merjem je u razgovoru opisala kako izgleda proces proizvodnje, kako se javila ideja za pokretanjem ovog biznisa, te na koji način možete poručiti Bashka proizvode i obradovati sebe ili sebi dragu osobu.

“Bashka je mali porodični obrt koji je osnovan prije nešto manje od tri godine u Sarajevu. Riječ je o proizvodnji artisan, ručno rađene čokolade. Naš tim zvanično čine dvije osobe, ali kako je riječ o porodičnom biznisu, ipak je tu više od samo dva para ruku. Bashka je nastala iz dugogodišnje želje da pokrenemo nešto svoje u što će biti vrijedno uložiti moje dugogodišnje bankarsko iskustvo i stečena znanja u oblasti finansiranja i podrške bh. privredi, ali i Tarikovo dugogodišnje iskustvo u velikim korporacijama za koje je radio. Moram priznati da je izbor pao na čokoladu, jer je Tarik (moj suprug) strastveni zaljubljenik u dobru čokoladu.” – započela je Merjem.

Morali smo otkriti šta Bashka čokolade čini toliko posebnim i kako izgleda proces pravljenja čokolade: “Bashka čokolada nije čokolada koju ćete pojesti tek da biste zadovoljili potrebu za slatkim. Šteta bi bilo da je samo pojedete. Mi želimo ljubiteljima čokolade ponuditi nešto više od same čokolade. Želimo im ponuditi iskustvo konzumiranja čokolade, da nauče na koji način istu treba da probaju, koja čula da aktiviraju i da u konačnici nauče uživati u pravoj čokoladi. Želja nam je da, prije svega, našim domaćim ljubiteljima ove drevne poslastice ponudimo čokoladu koja se ručno izrađuje u njihovom komšiluku, a koja može sa obrazom stati na crtu i takmičiti se sa najboljim svjetskim čokoladama, poput onih majstora iz Belgije i Francuske.

Ono što je važno znati u svijetu čokolade jeste da postoje Chocolate makers i Chocolatiers. Chocolate makers su oni koji putem posebne opreme za pečenje, mljevenje, čišćenje i temperiranje prave čokoladu ‘from bean to bar’, tj. od kakao zrna do čokolade. Chocolatieri, s druge strane, su oni koji koriste čokoladnu smjesu kao sirovinu, istu prerađuju, temperiraju i prave različite okuse i vrste čokoladnih slastica. Bashka spada u grupu Chocolatiera.

Jedan od ključnih procesa koji utiče na to kakav će biti miris, tekstura, izgled i kvalitet čokolade jeste proces temperiranja. Čokolada se grije do određene temperature, a nakon toga se hladi do temperature kada je spremna za izljevanje u kalupe. Sve vrijeme je jako bitno voditi računa da su vlaga i temperatura u radionici, kao i u kalupima i drugom alatu, na dozvoljenom nivou, jer čokolada ne trpi nagle promjene. Ukoliko je čokolada izložena promjenama temperature, nerijetko se može dogoditi da se pojave bijele mrlje. S obzirom na to da su Bashka čokolade najvećim dijelom ručno pravljene, sama izrada traje duže nego kada se radi sa sofisticiranim mašinama koje se koriste u čokoladnoj industriji.”

Pored same kvalitete čokolade, Bashka posebnu pažnju posvećuje i kvalitetnoj opremi za rad, ali se može pohvaliti i bogatim znanjem i vještinama u samoj izradi. Šta je sve potrebno da jedna Bashka delicija dođe do ljubitelja čokolade?

“Bashka je nastala sa željom da bude artisan, ručno rađena čokolada u koju bismo, pored neophodne opreme i znanja, protkali veliku količinu posvećenosti, pažnje i ljubavi. Želimo da budemo involvirani u ovaj proces, jer takav način rada nas ispunjava i dodatno motivira da budemo najbolji u onome što radimo.
Za izradu prave čokolade, pored kvalitetnog pribora i mašina, neophodno je imati osnovna teorijska znanja o procesu izrade čokolade, ali i praktična znanja koja se najviše odnose na proces temperiranja koji je ključan u poslu chocolatiera. Iza nas je mnogo mjeseci istraživanja i čitanja o samom kakaovcu, uvjetima u kojima raste i živi, kompletnom bean to bar procesu, procesu temperiranja, praktičnom znanju sa akademije za chocolatiere i vjerujte tek smo na početku. Još mnogo učenja nas čeka.

Naša radionica je mjesto gdje nastaje magija, ali isto tako mjesto gdje mnogo toga učimo kroz vlastite greške i sa svakom tom greškom mi izlazimo bogatiji za još jedno novo znanje. Trudićemo se da Bashka uvijek bude na nivou koji dozvoljava našu ličnu involviranost, ali isto tako ne propuštamo prilike da investiramo u sofisticiraniju opremu koja će moći odgovoriti na sve veće potrebe našeg tržišta.“

A na pitanje za koje su sve prigode/događaje idealni Bashka handmade proizvodi, Merjem odgovara: “Čokolada je nešto sa čim ne možete pogriješiti. Ona je uvijek dobar izbor bilo da želite nekome uljepšati dan, pokazati koliko vam je stalo, izraziti zahvalnost ili jednostavno sebe počastiti i uživati u ovoj magičnoj slastici. Imaju oni poznati citati koji kažu: ‘Chocolate symbolizes, as does no other food, luxury, comfort, sensuality, gratification and love.’ ili ‘When we don't have words, chocolate can speak volumes.’”

Razgovarali smo i o poslovanju u doba pandemije, te s kojim se izazovima Merjem suočila.

“Mi smo imali tu sreću da smo bili tek na početku poslovanja kada je nastupila kriza. Nažalost, određene planove koje smo imali, a koji su se odnosili na izlazak na tržište smo morali privremeno zaustaviti. Međutim, iskoristili smo ovaj period za dodatnu razradu biznisa, validaciju proizvoda, planiranje širenja Bashka asortimana, učenju o našoj administraciji i cijeloj priči oko poduzetništva u BIH. Izazova je bilo u svakom segmentu našeg poslovanja, od činjenice da je nabavka sirovina i ambalaže bila otežana, a u jednom trenutku i u potpunosti obustavljena, nemogućnosti pohađanja dodatnih edukacija i kurseva jer su sve akademije usljed ove krize zatvorile svoja vrata za polaznike, pa sve do toga da smo u planu imali početkom druge polovine 2020. godine izaći na police odabranih delikatesnih radnji, što smo zbog cijele novonastale situacije morali prolongirati.

Ali da ne bude sve tako crno, mi smo se upravo u ovom periodu upustili u avanturu nabavke opreme koja će moći podržati planiranu proizvodnju. Bili smo hrabri i pomalo ludi, ali nismo odustali u tom momentu, a kako to inače biva da sreća prati hrabre, naši putevi su se spojili sa Fondacijom 787 i desilo se upravo ono što nam je svima trebalo. Optimizam i positive vibes da će sve ovo proći i da ćemo u jednom trenutku nastaviti tamo gdje smo stali.”

Na koji način vam je "BizUP" program pomogao i koliko i u kojim aspektima vam je podrška tokom COVID-19 krize značila?

“'BizUP' program je pravo otkriće za mene. Kroz moje poslovanje u bankarskom sektoru, ja sam bila dio lanca koji je privrednicima pružao ruku podrške kako kroz savjete, tako i kroz finansijska sredstva, a sada sam sa druge strane i moram priznati da je osjećaj predivan. Spoznaja da postoji jedna armija sposobnih i snažnih, prije svega, žena koje nesebično pružaju podršku i daju vam vjetar u leđa i onda kada on zaista ne puše je nevjerovatna. Fondacija 787, zajedno sa svojim partnerima je u našem slučaju značajno ubrzala odluku da od hobija postanemo mali biznis koji se odvažio da sanja i živi svoje velike čokoladne snove. Veliko je znanje i iskustvo koje ste nam prenijeli u ovako kratkom vremenu, a koje ćemo moći u velikom procentu svakodnevno primjenjivati u različitim aspektima našeg poslovanja. Zaista je velika stvar kada osjećate da neko stoji iza vas. Hvala vam na osjećaju sreće, vrijednosti, sigurnosti i nepokolebljivosti kojeg ste izazvali u meni.“

Da li u Bashka ponudi možemo očekivati novitete i dodatno osvježenje ponude?

“Zahvaljujući podršci 'BizUP' programa, sretni smo da vam već sada možemo najaviti našu novu web stranicu na kojoj ćete moći pročitati mnogo toga o našem brendu i proizvodima koje nudimo, ali i o samoj čokoladi, a sve sa ciljem kreiranja jedne jake zajednice ljubitelja prave čokolade. Pored toga, u narednom periodu ćemo plasirati naša nova dva proizvoda. Riječ je o totalno inovativnom i posebno dizajniranom obliku čokolade koji podsjeća na cvijet, te smo uz podršku 'BizUP' programa odlučili i da se okušamo u kreiranju dražeja u obliku perli. Neizmjerno se radujemo da i ove delicije ponudimo širem broju ljudi.”

Kako vas čokoljupci iz cijele BiH mogu kontaktirati i saznati više o vašem radu?

“Trenutno smo prisutni na društvenim mrežama Instagram i Facebook, gdje nas svi ljubitelji čokolade mogu kontaktirati i dobiti potrebne informacije. Vrlo brzo ćete imati priliku posjetiti i našu web stranicu na kojoj ćete uvijek moći pronaći sve informacije o Bashki i proizvodima koje nudimo.

Iako u ovom trenutku naše delicije radimo po narudžbi i u ograničenim serijama, vrlo brzo ćemo biti prisutni i u pažljivo odabranim maloprodajnim objektima, kao i na našem webshopu.”

Fotografija: Aida Redžepagić / Dizajn: Adin Pinjo