Selma Mezetović Međić - ZAJEDNICA je ženskog roda

Svakodnevno svjedočimo doprinosu i značaju preduzetnica i njihovih malih biznisa širom BiH. Sada kada je veliki broj njih pretrpjelo negativne efekte COVID-19 krize, blagovremeno prepoznati njihove potrebe i pružiti im podršku nikada nije bilo važnije.

Jedan od programa koji pruža sveobuhvatnu podršku bh. preduzetnicama je „BizUP“, koji Fondacija 787 implementira u saradnji sa Britanskom ambasadom u BiH, UN Women BiH, te Švedskom ambasadom u BiH. Upravo u okviru ovog programa realiziramo kampanju „Budućnost je ženskog roda“ gdje ćemo u periodu od 19.04. do 02.05.2021. godine predstaviti 15 sjajnih preduzetnica iz raznih dijelova BiH, te ćemo vas upoznati sa značajem i doprinosom njihovih malih biznisa bh. ekonomiji.

Upoznajte Selmu Mezetović Međić, osnivačicu jedinstvenog ugostiteljskog objekta u Sarajevu - "Kašahana", koji je za kratko vrijeme postao nezaobilazno mjesto susreta i sinonim za zdravu prehranu. Pored raznovrsnih i nutritivno bogatih kaša, u ponudi Kašahane može se pronaći i veliki broj proizvoda lokalnih malih biznisa. Kašahana time stvara zajednicu koja odiše uzajamnom podrškom, te pruža malim proizvođačima/cama iz raznih dijelova BiH priliku za predstavljanjem i dodatnom promocijom.

Selma nam je na samom početku razgovora otkrila kako se javila ideja za otvaranjem jednog ovakvog objekta u BiH i šta joj je bila najveća inspiracija:

„Inspiracija za Kašahanu je došla od brojnih putovanja na kojima smo suprug i ja uvijek uživali u pronalasku malih mjesta sa dušom bez obzira o kako velikom gradu se radilo. Obično su to mjesta koja pružaju mogućnost da se osjeti puls i šarm dijela grada u kojem se nalaze, jer u pravilu uključuju redovne goste, omiljene narudžbe koje se ne moraju ni izgovoriti, a već se pripremaju, neobavezne, tople razgovore, ugodnu muziku i jednostavno jednu atmosferu za napraviti predah i nastaviti sa svim obavezama koje slijede. Često smo komentarisali kako više takvih mjesta (tzv. “coffee shops”) nedostaje Sarajevu i kako bismo voljeli jednog dana imati nešto svoje. To se uvijek završavalo na neobaveznoj priči, sve dok se slagalica nije posložila tako da smo imali priliku dobiti sredstva za pokretanje vlastitog biznisa. Tada smo shvatili da je to prilika koju ne želimo propustiti i da je došao trenutak da probamo i uspijemo ili da probamo i jednostavno znamo da smo pokušali, sve i da naša ideja potpuno propadne. Sretni smo da možemo potvrditi da se prva opcija realizovala kod nas i da još uvijek trajemo imajući u vidu dešavanja posljednjih godinu dana.
Naš tim činimo suprug Tarik i ja kao idejni tvorci i radnici u pozadini, te naše dvije radnice – Amila, koja je s nama od samog početka, i Emina, koja je dio tima već sedam mjeeseci. Poslujemo od augusta 2019. godine i dostupni smo na adresi Kranjčevićeva 13 u Sarajevu, te na aplikaciji za dostavu hrane Korpa.ba.“

Šta se sve može naručiti u Kašahani? Šta sve obuhvata ponudu i po čemu je ona toliko jedinstvena?

„U Kašahani prvenstveno nudimo zobene kaše, tostove na bezglutenskom hljebu bez brašna koji sami pravimo, slatkiše bez rafiniranog šećera (cookies, muffins, energy bars), te sokove domaćeg proizvođača Sherbetlook, kafu iz pržionice Ćejf, kao prve specialty pržionice u BiH, te domaće čajeve sa planina oko Sarajeva. Posebno se ponosimo time što za pripremu naših proizvoda koristimo domaće proizvode. Tako u jednoj kaši možete pojesti med iz Cazina, puter od lješnjaka napravljen od 100% bosanskohercegovačkog lješnjaka, komadiće čokolade nabavljene iz Busovače. Također možete pojesti tost sa humusom proizvedenim u Bosni i Hercegovini i sa mikrozelenim povrćem društveno odgovornog proizvođača u kojem rade i osobe sa invaliditetom.
Važno nam je pričati priču da je moguće jesti zdravo i ukusno i u Bosni i Hercegovini, te da to ne mora biti skupo niti moramo imati egzotične sastojke nedostupne svima. Možemo reći da smo stvorili jednu zajednicu koja je, osim toga što nas čini sretnim jer smo ispunili svoju misiju, isto tako prepoznata i od naših kupaca, ali i proizvođača koji vjeruju da je ono što nudimo kvalitetno, ali isto tako nas povezuju sa potencijalnim novim proizvodima. Tako smo se uvezali npr. sa proizvođačem putera iz Donjeg Vakufa i sada kupci u Sarajevu imaju mjesto gdje mogu te putere probati i saznati da se u Donjem Vakufu proizvodi odličan puter od indijskog oraha ili od badema. Također, zahvaljujući našim redovnim kupcima smo saznali za neke domaće proizvođače, te ih uvrstili u svoju redovnu ponudu, pa se tako jedinstveni med sa suhim malinama i čoko med proizvedeni u Visokom mogu probati u Kašahani.“

Ugostiteljski objekti širom BiH su naročito osjetili negativne posljedice krize, budući da su svoja vrata morali više puta u potpunosti zatvoriti za svoje posjetitelje/ice. Selma je podijelila šta je za nju i njen tim bio najveći izazov: „Naš najveći izazov je bilo potpuna zabrana rada, a potom smanjen broj ljudi koji su radili iz kancelarija u neposrednoj blizini Kašahane, a koji su činili većinu naših kupaca tada. I nakon što je bio omogućen rad ugostiteljskim objektima, mi smo imali izazov kako stići do naših kupaca kojima Kašahana više nije usput, te smo bili prinuđeni pronaći način kako da Kašahanu dovedemo do njih uvažavajući naše standarde rada i kvalitete koju nudimo. Korpa, kao online servis za dostavu, se pojavila na našem tržištu u pravo vrijeme. Posebno nam je bilo važno što se radi o bosanskohercegovačkom brendu koji se savršeno uklopio u našu vrijednost podrške svemu što ima BiH predznak. Danas možemo ponosno potvrditi da svakodnevno dolazimo na vrata mnogih koji vjerovatno ne bi tako često svratili do Kašahane.“

Selma je istakla i kako je „Kašahana“ timu pomogao „BizUP“ program Fondacije 787: „Prvenstveno nam je bilo značajno da je Fondacija 787 odmah reagovala sa svojom anketom i prikupljanjem podataka kako bi na osnovu dobijenih informacija mogli ponuditi što prilagođeniju podršku. Na samom početku krize kada smo svi bili preplašeni i zatečeni, od ogromne važnosti je bilo znati da neko promptno reaguje i odlično radi svoj posao. Subjektivna sam kada se radi o Fondaciji 787, ali često kažem da ste mi vratile vjeru u rad NGO sektora. I zbog toga sam znala da će uslijediti jako konkretna i opipljiva podrška.
U momentu kada je počeo BizUP program Kašahana je bila pod jakim udarom drugog vala Covid-19 krize kod nas. Finansijska podrška nam je naravno bila izuzetno važna, jer je doprinijela tome da se oslobodimo grča zbog negativnog poslovanja i fokusiramo na njegov dalji pozitivni razvoj. Ali pored toga, rad sa konsultantima je također bio iznimno značajan, jer nam je vrlo konkretno pomogao identificirati gdje su problemi i kako ih možemo riješiti da bi unaprijedili naš rad. Mislim da je u poduzetništvu ta druga perspektiva jako važna jer omogući posmatranje i šume iza drveta koje je trenutni problem. Naravno, ne samo druga perspektiva gledanja, nego i činjenica da se radi o izuzetnim ekspertima u svojim područjima do kojih bi sami sigurno puno teže došli. I treći aspekt je međusobno umrežavanje, podrška i inspiracija koju ovakvi programi nose. Koliko god nekome može zvučati kao klišej, nikad ih ne može biti previše.“

Otkrila nam je i planove njenog tima u nadolazećem periodu: „Prvenstveno se nadamo i radujemo ponovnom otvaranju za naše goste. Sa ljepšim vremenom ćemo otvoriti i našu malu baštu u kojoj pripremamo posebna iznenađenja. Prošle godine smo imali dva super druženja, pa ćemo se potruditi da ih ove godine uredovimo i omogućimo našim gostima uživanje u Kašahani na kraju radnog dana.“

Kako ljubitelji zdrave hrane mogu doći do „Kašahane“ i dobiti više informacija?

Više informacija je dostupno na našoj web stranici www.kashahana.com, te smo dostupni na društvenim mrežama (Facebook, Instagram, TripAdvisor).

Fotografija: Aida Redžepagić / Dizajn: Adin Pinjo