Iva Ivanković - OBITELJ je ženskog roda

Svakodnevno svjedočimo doprinosu i značaju preduzetnica i njihovih malih biznisa širom BiH. Sada kada je veliki broj njih pretrpjelo negativne efekte COVID-19 krize, blagovremeno prepoznati njihove potrebe i pružiti im podršku nikada nije bilo važnije.

Jedan od programa koji pruža sveobuhvatnu podršku bh. preduzetnicama je „BizUP“, koji Fondacija 787 implementira u saradnji sa Britanskom ambasadom u BiH, UN Women BiH, te Švedskom ambasadom u BiH. Upravo u okviru ovog programa realiziramo kampanju „Budućnost je ženskog roda“ gdje ćemo u periodu od 19.04. do 02.05.2021. godine predstaviti 15 sjajnih preduzetnica iz raznih dijelova BiH, te ćemo vas upoznati sa značajem i doprinosom njihovih malih biznisa bh. ekonomiji.

A da su kvaliteta i obraćanje pažnje na detalje osnova za uspjeh u dugogodišnjem poslovanju, još jednom smo potvrdili i kroz današnju preduzetničku priču i razgovor sa Ivom Ivanković. Iva je dio porodične priče koja već dugi niz godina gradi i razvija bh. brend odjeće "Pavone". Pored Ive, Pavone tim čini i mama Marijana, sestre Josipa i Marija, kao i vrijedne krojačice i šivačice iz radionice. Saznajte više o ovom uspješnom domaćem bh. brendu u nastavku.

Zanimalo nas je kako je nastao brend i otkud inspiracija za upravo ovakav naziv, pa Iva pojašnjava: “Brend je nastao 2002. godine, a 2016. godine repozicioniran i rebrendiran u današnju viziju. Inspiracija za ime nastala je u Glamoču u tadašnjoj tvornici trikotaže u čijem dvorištu su bila dva prekrasna pauna, a kako je obitelj godinama povezana poslovno i privatno sa Italijom, jedino logično nam je bilo potražiti kako se paun piše na talijanskom i tako je nastao PAVONE. Naša radionica i showroom smješteni su u Širokom Brijegu gdje možete vidjeti proizvodnju u akciji kada nas posjetite.”

 Ko čini vaš tim? Kakva atmosfera vlada među vama, te na koji način su svi članovi porodice uključeni u proces?

 “Mama Marijana je vlasnica obrta i glavna osoba koja odobrava važne korake, sestra Josipa zadužena je za prodaju, komunikaciju sa kupcima i za papirologiju, sestra Marija je kreativa i sadržaj na društvenim mrežama, a ja sam zaštitno lice i zadužena sam za bojanje materijala. Dakle, svi smo uključeni koliko možemo s obzirom da osim mame trenutno mi ostali volontiramo zbog cijele situacije koja nas je pogodila prošle godine, ali smo motor koji pokreće ovu priču. Također, osim prave obitelji, u radionici imamo svoju Pavone malu obitelj. Naše krojačice i šivačice su nam jako dragocijene i bez njih naša vizija bi sporije i teže prelazila u realnost. Mi smo jedan pravi mali tim žena!”

Nedavno ste predstavili novu liniju proizvoda. Šta sve uključuje Pavone ponuda i šta vaše odjevne predmete čini toliko posebnim?


“U prethodnu zimsku kolekciju smo prvi put uveli opuštenije komade poput dukseva i trenerki koje smo dugo htjeli raditi, ali smo se već profilirali kao brend sa elegantnijim i ženstvenim artiklima da smo se bojali kako bi naši kupci to prihvatili. Ali situacija sa pandemijom je dovela do toga da smo sve manje na poslu i na svečanostima, a više kući ili u prirodi pa su naše trenerke postale pravi hit da imamo listu čekanja za njih. Tako smo u proljetnoj kolekciji još uvijek u udobnim komadima u raznim bojama ali i razradili smo liniju elegantnog pamuka koji ručno bojimo zanimljivim bojama i tako svaki artikl je jedinstven, dva ista ne postoje. Naša posebnost je da mi radimo i po mjeri bez dodatne naknade jer smo odabrali održivu proizvodnju što znači da se svaki komad radi nakon narudžbe, mi nemamo odmah dostupne artikle. Pored toga što pažnju obraćamo na detalje i kvalitetu svojih materijala, naša posebnost su krojevi. Uspjeli smo osmisliti haljine koje se već pet godina prodaju u istim količinama, jer su se kupci naprosto zaljubili u kroj.”

Poslovanje u COVID-19 krizi i pojava “BizUP” programa – kako je vaš tim odgovorio na krizu i na koji način vam je BizUP program pomogao?

“Bilo je jako teško i nažalost bilo je otpuštanja koje se ne bi dogodilo da nije bila kriza jer smo bili u fazi rasta. Kada smo napokon krenuli funkcionirati, problem je bila nabavka materijala koji su nam do tada stizali iz Italije. Morali smo biti inovativni i kreativni i tada je nastala naša kolekcija ručno bojanog pamuka koja je bila nevjerovatno uspješna. Srećom, bili smo već prisutni na OREA platformi tako je proces narudžbe i plaćanja karticama brzo bio prihvaćen usred pandemije.”

BizUP program pomogao nam je više nego smo mislili! Konkretno, svi mi subjektivno gledamo na svoj rad i brend i zaista pomaže kada netko objektivno analizira vaše poslovanje i pristup. Konzultant Zlatan Velić nam je dao jednu drugu perspektivu i pogurao nas naprijed, razne radionice su bile od neopisivog  značaja, dizajnerica Ana Lukenda nam je radila grafička rješenja koja smo prije odgađali, a upoznali smo jako puno malih biznisa koji su nam uhvatili pažnju i s kojima se nadamo da bi mogli u budućnosti surađivati. Odabir među 12 malih biznisa nas je motivirao još više da se borimo za opstanak.”

Šta Pavone tim sprema u narednom periodu za sve nas?


“Što se tiče odjevnih proizvoda, sa trenerkama smo zatvorili jedan krug od jako svečanih haljina, kaputa, dnevnih haljina do dukseva, tako da ne planiramo trenutno širiti ponudu, ali ono što planiramo svakako su pop-up shopovi. O tome već dugo sanjamo, budući da bismo se željeli ‘fizički’ predstaviti kupcima koji su dalje od Širokog Brijega. Ali to nikako ne bi bile obične trgovine - bio bi to jedan koncept koji predstavlja nas i koji je jedinstven.  

Na koji način se mogu naručiti Pavone proizvodi i gdje potražiti više informacija?


“Pavone proizvodi se mogu naručiti osobno kod nas u radionici, putem društvenih mreža (Facebook, Instagram) ili putem OREA web shopa.”

Fotografija: Aida Redžepagić / Dizajn: Adin Pinjo