Radomirka Alić - LJUBAV je ženskog roda
Svakodnevno svjedočimo doprinosu i značaju preduzetnica i njihovih malih biznisa širom BiH. Sada kada je veliki broj njih pretrpjelo negativne efekte COVID-19 krize, blagovremeno prepoznati njihove potrebe i pružiti im podršku nikada nije bilo važnije.
Jedan od programa koji pruža sveobuhvatnu podršku bh. preduzetnicama je „BizUP“, koji Fondacija 787 implementira u saradnji sa Britanskom ambasadom u BiH, UN Women BiH, te Švedskom ambasadom u BiH. Upravo u okviru ovog programa realiziramo kampanju „Budućnost je ženskog roda“ gdje ćemo u periodu od 19.04. do 02.05.2021. godine predstaviti 15 sjajnih preduzetnica iz raznih dijelova BiH, te ćemo vas upoznati sa značajem i doprinosom njihovih malih biznisa bh. ekonomiji.
Upoznajte Radomirku Alić, osnivačicu cafe poslastičarnice "Slatki zalogaj" u Srebrenici. Radomirka i njen tim svakodnevno uveseljavaju svoje posjetitelje/ice ukusnim delicijama iz svoje bogate ponude.
Saznajte u nastavku kako je nastao ovaj ugostiteljski objekat u Srebrenici, te na koji način Radomirka svojom preduzetničkom pričom svakodnevno ruši stereotipe u svojoj zajednici.

„Slatki zalogaj“ je nastao iz ljubavi i svakodnevno ruši stereotipe sredine u kojoj posluje. Kako je započela vaša priča u Srebrenici?
„Naša priča o 'Slatkom zalogaju' je u Srebrenici započela u februaru mjesecu 2018. godine sa timom od četiri mlade osobe. Želja nam je bila da stvorimo prostor za sve nas koji nismo opterećeni svakodnevnim društvenim podjelama u našoj zajednici. Nekada smo bili sredina sa preko dvadeset hiljada stanovnika, danas nas ima svega pet hiljada koji u našem gradiću živimo cijelu godinu. Srebrenica je sredina gdje svako svakoga poznaje i gdje se prelamaju sve moguće predrasude i stereotipi, a u takvoj sredini važno je biti utočište pozitivne energije i ugodnih razgovora. To je upravo „Slatki zalogaj“.
Mi smo mjesto gdje se svako može osjećati kao kod kuće, gdje je svako dobro došao da uz kafu ili kolač podijeli svoju životnu priču, započne ili prepriča svoj dan.“

Radomirka ističe šta se sve može pronaći u njihovoj ponudi: „Kod nas gosti mogu pronaći preko 20 slanih i 10 slatkih jela, kao i preko 15 različitih vrsta toplih i hladnih napitaka. Pored ovoga, ono najvažnije, gosti kod nas uvijek mogu potražiti toplu riječ, savjet ili ugodan razgovor. Zadovoljstvo nam je biti dijelom srećnih životnih trenutaka naših gostiju, pa smo do sada organizovali i isporučili preko pet hiljada iftara, nekolicinu dječijih rođendana i svadbi. Posebni smo po tome da uvijek nastojimo ispuniti želje naših klijenata.“

Sagovornica je istakla i kako je izgledao njihov susret sa pandemijom i šta je najveći izazov bio u poslovanju: „Svi smo svjesni negativnih efekata krize koji nas još uvijek prate, a s obzirom da smo jako mladi i da smo se odlučili na vođenje vlastitog biznisa tek nedavno, dodatna otežavajuća okolnost je bila da se nismo do tada susretali ni sa čim sličnim niti smo morali ovako velike izazove savladavati. Mali biznis i mladi tim koji je na samom početku poslovanja su se suočili sa potpunom obustavom rada na čak tri mjeseca. Od samog početka rada pa sve do danas to je bilo prvi put da ne radimo toliko dugo. U tom trenutku smo bili zatečeni i svi smo se skoncentrisali da ostanemo zdravi i pronađemo način kako se izboriti sa novim stanjem u kom smo se našli tada.
Naročito nas je razočarala činjenica da smo se suočili sa nerazumijevanjem vlasti i neadekvatnim odgovorom na ovakvu krizu. Neshvatljivo nam je da se niko nije pobrinuo za sve nas koji imamo zabrana rada toliko dugi period, pa smo bili primorani potražiti pomoć negdje drugo.“
Radomirka je podijelila i koliko joj je pomoć „BizUP“ programa pomogla u kriznom periodu: „'BizUP' pogram nije smo program podrške malim biznisima i preduzetnicama, to je vremenom postala druga porodica za nas, gdje možemo podijeliti sve izazove s kojima se suočavamo i sve što nas tišti u ovim teškim trenucima. Najviše nam je značilo da nas je neko prepoznao kao vrijedne mlade osobe, kao aktivne članove bh. zajednice, koji rade za naše bolje sutra i ne žele napustiti svoje sredine. Kroz ovaj period, program nam je pružio različite edukacije koje su nam neophodne za premostiti stanje u kojem se nalazimo. Naučili smo mnogo više o važnosti marketinga, radili smo sa vrhunskim stručnjacima, a neki od nas su po prvi put prošli kroz testiranje tržišta za novi proizvod koji uskoro lansiramo na tržište. Prošli smo ciklus od ideje do realizacije."

A, Radomirka je podijelila i planove za nastavak poslovanja, kao i na koji način možete kontaktirati tim „Slatkog zalogaja“: „Shvatili smo da trebamo i želimo dodatno proširiti svoju ponudu i obradovati naše kupce nečim novim, pa će nam veliko zadovoljstvo biti s svima vama uskoro podijeliti naš novi proizvod. Riječ je o slastici po starom domaćem receptu koji nas predstavlja kao stare dobre domaćine u Srebrenici, domaćine koji svoja vrata imaju otvorena uvijek za ljude željne dobrog razgovora i ukusnih slastica.
Također, pozivamo vas da nastavite pratiti našu preduzetničku priču, posjetite nas u Srebrenici na adresi Reufa Selmanagića bb, a uvijek nas možete kontaktirati i putem naše Facebook stranice, Instagram profila ili putem email-a: [email protected] kao i na broj telefona 065/708-001.“
Fotografija: Aida Redžepagić / Dizajn: Adin Pinjo
