Merima Kurtić - UPORNOST je ženskog roda

Svakodnevno svjedočimo doprinosu i značaju preduzetnica i njihovih malih biznisa širom BiH. Sada kada je veliki broj njih pretrpjelo negativne efekte COVID-19 krize, blagovremeno prepoznati njihove potrebe i pružiti im podršku nikada nije bilo važnije.

Jedan od programa koji pruža sveobuhvatnu podršku bh. preduzetnicama je „BizUP“, koji Fondacija 787 implementira u saradnji sa Britanskom ambasadom u BiH, UN Women BiH, te Švedskom ambasadom u BiH. Upravo u okviru ovog programa realiziramo kampanju „Budućnost je ženskog roda“ gdje ćemo u periodu od 19.04. do 02.05.2021. godine predstaviti 15 sjajnih preduzetnica iz raznih dijelova BiH, te ćemo vas upoznati sa značajem i doprinosom njihovih malih biznisa bh. ekonomiji.

Ovu kampanju zatvaramo uz preduzetničku priču o Merimi Kurtić, direktorici firme "Afrodita Plus" sa sjedištem u Tešnju.

“Afrodita Plus” se bavi proizvodnjom higijenskih i kozmetičkih proizvoda za žene, koji se mogu pronaći na policama trgovačkih centara širom BiH. Rad ove kompanije kupci vole i podržavaju preko 20 godina.

Upoznajte Merimu i “Afroditu Plus” kroz razgovor u nastavku.

„Afrodita+ postoji od 2019. godine kada smo moja sestra Emina i ja odlučile da na temeljima firme Afrodita, koju su od 1997. godine gradili naši roditelji, napravimo svoju firmu. Plus predstavlja bolju, napredniju i noviju verziju firme, proizvoda, poslovanja i nas samih. On nam služi kao vodilja i podsjeća nas svakodnevno na naš cilj da napredujemo i budemo bolji iz dana u dan.

Bavimo se proizvodnjom higijenskih i kozmetičkih proizvoda za žene. Za sada su to higijenski ulošci, pamučne blaznice, pamučne vate i ulošci u mrežici, a svi proizvodi su kreirani od prirodnih i organskih materijala. Naši proizvodi dostupni su na skoro svakoj polici trgovačkih centara u BiH!

Afrodita+ je porodična firma, a pored mene tu je još i moja sestra Emina, kao i naša 4 lojalna radnika. Od prvog dana svi radimo kao da smo jedna porodica, vrijedno se boreći za njen razvoj. Pored nabrojanih, tu su i dva „vanjska saradnika“ – naši roditelji. Iako su oni sada već penzioneri, njihova pomoć kroz savjete i podršku uvijek je dobrodošla. Ipak, oni iza sebe imaju životnu školu i veliku riznicu znanja i iskustva.“ – pojašnjava Merima na samom početku razgovora.

Kako ste vi preuzeli vodeću ulogu u kompaniji? Kakva porodična priča stoji iza „Afrodite Plus“?

„Odrastanjem kroz porodičnu firmu, oduvijek sam bila dio njenog tima. Još od osnovne škole, slobodne dane često sam provodila u firmi, počevši od vozanja na paletaru i rada u proizvodnji, pa do prvih knjiženja u računovodstvu. Posao koji su 21 godinu razvijali moji roditelji, prepustili su u ruke moje sestre Emine i mene u augustu 2019. godine.

Priča o našem biznisu započela je kao ideja još prije mog rođenja, a rodila se samo godinu nakon mene, 1997. godine. Ne mogu reći da je sve bilo lako jer kroz sve ove godine, moji roditelji prošli su kroz mnogo toga u borbi za opstanak na pošten način. Započeli su sa jednim proizvodom, pakovanjem higijenskih uložaka od 10 komada. Vremenom je broj proizvoda rastao, sa pakovanja od 20 komada, 30 komada, uložaka u mrežici, pamučnih vata, uložaka pod drugim brendovima, pa sve do razvoja najnovijeg proizvoda, pamučnih blaznica. Mnogi drugi proizvodi su u mojoj glavi još uvijek kao ideje i čekaju na trenutak kada će ugledati svjetlo dana.

Moj preduzetnički početak također nije bio lagan, jer sam se odmah suočila se nekoliko velikih testova. Najprije požar, koji je samo dva dana prije proglašenja pandemije u našoj državi zahvatio naš proizvodni pogon i nanio ogromnu štetu. Dva dana nakon njega, počeli su i izazovi u vezi sa pandemijom. Mogu ponosno reći da sam položila oba testa jer sam zajedno sa svojim timom uspjela da se izborim sa svim izazovima, nastavim poslovanje, te čak, uprkos svemu, ostvarim i rast. Kroz sve ovo, i kroz sve što budućnost donosi, vječno ću biti zahvalna na znanju, iskustvu, podršci i vjetru u leđa koji su mi dali moji roditelji.“

Šta „Afroditu Plus“ i njene proizvode čini jedinstvenim na tržištu? Kakav pozitivan uticaj imate i kakvu priču dijelite s ženama iz cijele BiH?

„Postoji mnogo vrsta uložaka za žene na našem tržištu, ali ono po čemu smo mi jedinstveni je spoj zdravog, korisnog, cjenovno pristupačnog, a sada i modernog. Sve što radimo, radimo sa ženom kao krajnjim potrošačem na umu. Uvijek biramo kvalitet, zadovoljstvo žena, sigurnost i zdravlje, prije svega drugog. Naši ulošci napravljeni su od potpuno prirodnih materijala, od kojih nijedan nije štetan za zdravlje, čime se većina drugih proizvođača ne može pohvaliti. Ono što nam je glavna misija u narednom periodu je povećati svijest žena o štetnosti ovih uložaka, o ženskom zdravlju, problemima sa kojima se žene susreću, te usmjeriti žene ovoj zdravoj opciji. Pri izboru repromaterijala, biramo samo certificirane dobavljače koji prave najfinije prirodne i zdrave materijale, pri svemu tome čuvajući i našu planetu. Kada su u pitanju Afrodita blaznice, koristimo najkvalitetniju pamučnu traku napravljenu najnovijom vodenom tehnologijom, zbog čega one pri korištenju ne ostavljaju tragove pamuka na licu ili tijelu. U budućnosti, naš primarni fokus ostaju žene i razvoj novih zdravih proizvoda koji će olakšati razne aspekte njihovih života.“

Kako je vaš tim odgovorio na krizu i s kojim ste se izazovima suočili?

„Kada se prisjetimo marta 2020. godine, prvo što mnogima pada na um je pretjerana kupovina svih namirnica, uzrokovana strahom od pandemije koja dolazi. U tom trenutku, nakon tek preživljenog požara, mi smo bili ostavljeni sa samo malom količinom zaliha gotovih proizvoda koja je preživjela vatru požara i vodu vatrogasaca i bez ikakve zalihe repromaterijala, prostora i opreme u upotrebnom stanju. Kada su mnogi prodavali maksimalne količine svojih proizvoda, mi smo slali mrvice kako bi svako bio jednako podmiren, znajući da nam dolazi period kada nećemo imati nikakve zalihe. Sjeli smo zajedno sa cijelim timom i napravili plan da ipak pokušamo da se dignemo iz pepela. Obukli smo gumene čizme, kape i rukavice, i zajedničkim snagama tri mjeseca radili na sanaciji prostora oštećenog od poda do krova.
Nabavka novih repromaterijala bila je otežana iz mnogih razloga. Firme nekih dobavljača bile su zatvorene, prevoz je bilo skoro pa nemoguće naći, cijene su poskupile za više od 200%, a naplata naših potraživanja koja bi bila izvor finansiranja novih repromaterijala bila je jako oskudna. Kroz sve to, uočili smo šta su naše slabosti i prijetnje, naučili smo kako da se s njima nosimo, i kako da izbjegnemo sve koje možemo. Naučili smo koje su naše snage (naš tim prije svega) i prilike, i naučili smo kako da napravimo limunadu kada nam život da limun.“

Na koji način vam je „BizUP“ program pomogao i koliko i u kojim aspektima vam je značila podrška tokom krize koja je zahvatila „Afrodita Plus“ tim?

„'BizUP' program bio je svjetlo na kraju tunela koje je popravilo našu 2020. godinu. Beskrajno sam zahvalna što sam upravo ja jedna od 12 preduzetnica koja je dobila ovako veliku priliku. Eksperti iz raznih oblasti sa kojima smo radili kroz ovaj program pomogli su nam da uprkos krizi uzrokovanom COVID-19 pandemijom, ne gubimo nadu, nego da radimo na poboljšanju našeg poslovanja, da naučimo mnogo korisnih stvari koje nismo znali, da otklonimo probleme, primjenimo nove stvari, iskoristimo prilike, izbjegnemo prijetnje, da naučimo kako se vodi biznis u krizi i prilagođava novoj situaciji, te najvažnije, da ostanemo motivisani, da vjerujemo u sebe i u bolja vremena koja dolaze.“

Možemo li uskoro očekivati novo osvježenje na policama širom BiH? Kakve novitete „Afrodita Plus“ sprema za svoje kupce?

„Tim od dvije žene vizionara pun je ideja i nećemo stati dok ih sve ne ostvarimo. U našem planu je uvođenje novih proizvoda, od kojih neki za sada ne postoje na policama BiH. Naš moto je 'od žena ženama', tako da uvijek u fokusu imamo žene, koje su potrošači naših proizvoda, uvijek razmišljamo o njihovim željama i potrebama. Prema tome, radimo na razvoju proizvoda koji će njihove živote učiniti lakšim, ljepšim, sigurnijim i zdravijim. Do tada, prvo osvježenje koje će se desiti na policama širom BiH je uvođenje našeg novog dizajna, modernijeg izgleda proizvoda u sklopu Afrodita+ brenda, na kojem smo radili sa dizajnericom Anom Lukenda. Još mogu nagovijestiti da uskoro spremamo i jedinstven proizvod na našem tržištu – klasični (zdravi) uložak u modernom izdanju. Riječ o našoj klasičnoj Lani u pakovanju u kojem je svaki uložak upakovan zasebno, tako da ga svaka žena može ubaciti u svoju malu torbu i uvijek imati uz sebe, ne zauzevši puno prostora, a ipak čuvajući njegovu čistoću. Uvijek razmišljamo o malim izazovima, poput nošenja uloška u torbici, ali i velikim izazovima, poput zdravstvenih problema, sa kojima se naši potrošači susreću.“

Kako vas bh. javnost može kontaktirati i saznati više o vašem radu?

Više o nama može se pronaći putem naših društvenih mreža (Instagram i Facebook) ili web stranice, gdje u narednom periodu planiramo mnogo toga za bh. javnost, posebno za naše žene, kao što su edukacije o ženskom zdravlju, povećanje svijesti o mnogim problemama sa kojim se one suočavaju, mnogim prijetnjama kojih možda do sada nisu ni bile svjesne i još mnogo toga.

Fotografija: Aida Redžepagić / Dizajn: Adin Pinjo